Crocodile Country - Reisverslag uit Darwin, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Crocodile Country - Reisverslag uit Darwin, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Crocodile Country

Blijf op de hoogte en volg Davy

30 April 2014 | Australië, Darwin

We hebben het gehaald!
Gisteravond was onze allerlaatste nacht, waarschijnlijk voor een heel lange tijd dat we in een autootje hebben geslapen. We hebben net onze Steven Seagal auto (heel) terug gebracht naar Wicked. Het was een enorm gave roadtrip van 7702 km! Dat is vanaf Berkel naar Pakistan (alleen niet zo gevaarlijk).

Karijini
Na het laatste stukje zijn we naar het Karijini NP gereden. Dit National Park ligt wat ten oosten van Ningaloo en was echt een paradijs: In de ochtend een wandeling tussen geweldig mooie 'gorges' heen waarbij je soms zelfs hele stukken door het water moest wandelen, en na de wandeling heerlijk relaxen bij prachtige watervallen. En het is overal zo rustig dat je het gevoel heb er helemaal alleen te zijn. In de avond op de campground onder de sterren in slaap vallen.

Broome:
Next stop was Broome. maar voordat we hier kwamen dacht we weer een mooie gratis slaapplaats te vinden, alleen liep dit even anders. De weg ernaartoe veranderde in een gravel road die zo small was dat je niet kon draaien. Ook kwam er steeds meer zand op de weg waarbij we aan het einde dachten dat we door een zandbak aan het rijden waren. Gelukkig kwamen we zonder vast te zitten aan op de slaapplek!
Na al deze avonturen vonden we het in Broome tijd om een keer luxe te doen dus hebben we een weekje op een holiday park geslapen. Wat bijzonder dat je elke dag een douche kan nemen en in het zwembad kan!!! Ook hebben we hier met zonsondergang iets ergs aparts gezien. Dan lopen er allemaal KAMELEN! over het strand! Blijkbaar zijn in Australie enorm veel kamelen, het is zelfs zo dat ze vanaf hier veel kamelen naar Egypte exporteren dus als je in Egypte bent kijk even onder de hoef of er 'Made in Australia' op staat. In dit stadje is 1 keer in de maand iets bijzonders. Dan komt de volle maan op uit het water en het licht schijnt op het water waardoor het lijkt alsof er een trap richting de maan loopt.. Echt enorm indrukwekkend. We sluiten deze week gezellig af in de avond door alle reisverhalen te delen met andere backpackers.

Freshy`s
Na de luxe rijden we het krokodillen landschap in. Het eerste normale stadje verder (1100 km) is Kunnunurra. En hier zwemmen in het meer in de stad allemaal Freshwater Crocs! Na een hete wandeling gaan we richting het 'swimbeach' waar veel mensen aan het zwemmen waren. Als we ook heerlijk verfrissend in het water liggen zien we ineens op zo'n 15 meter de kop van een freshwater Croc boven komen! Deze zijn totaal ongevaarlijk voor mensen maar toch is het een raar idee om in het water te zien waar allemaal krokodillen rondzwemmen!

Richting Darwin doen we nog veel verschillende dingen, we doen een wandeling waarbij je langs Aboriginal Rock Art ziet, dus allemaal muurtekeningen al waren ze geen Van Gogh hier in die tijd. Davy kan weer heerlijk spelen bij alle watervallen waar je vanaf de rotsen in kan duiken of langs kan slingeren. En we relaxen in natuurlijke Hot Pools (al hebben we liever gewoon koud water:P). En in de avond speelt Gera op haar ukulele terwijl we bij het kampvuur zitten. Wat ook bizar is, is dat we al 4000 km dezelfde mensen tegen komen. Op elke plaats waar we zijn zien we weer medebackpackers die dezelfde route doen.

En na dus meer dan 7000 km zonder ongelukken en zonder dode dieren (we tellen die paar vogeltjes niet mee) laten we ons autootje achter in Australie en vliegen we, met een korte stop in Bali, volgende week naar Borneo! Waar we weer in een totaal andere wereld zullen stappen. Maar wat was de roadtrip geweldig!!!!!!

• 30 April 2014 - 10:05

Papa, Mama, Lianne, Coby:

haaaaah nu zijn wij als eerste! Wat leuk om weer een verhaal te horen, goed te horen dat jullie nog leven :-). En wat een enorme gave foto's zeg! Heel veel plezier daar in Bali, Borneo en alle andere landen die jullie nog langs gaan.

Heel veel liefs,

Ons!

• 30 April 2014 - 13:05

Maartje:

ey lieffies,

fijn om jullie even gesproken te hebben op Skype... lang geleden!!! Maar ja, ik lees dat jullie het ook erg druk hebben gehad! Emmaly is nog druk in de weer geweest met de tablet, kusjes en knuffels, ook toen jullie al weg waren. blijkbaar worden jullie erg gemist. (en ik ben het met haar eens)

veel plezier met jullie verdere plannen.

xxx ons

• 30 April 2014 - 13:30

Annet Dames:

Hey reizigers
    Wat een leuk reisverslag! !!!
    Heerlijk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.
    En wat een avontuur!
    Dat jullie nog niets kwijt zijn geraakt enzo.
    Ja jullie worden echte ervaren reizigers.
    Ik wens jullie een fijne reis naar Bali en ....love you xxxx!
    Mam

• 30 April 2014 - 13:38

Josine:

Of van hier naar de Noordkaap en weer terug zoals wij van de zomer! :)
    Leuk om alles te lezen! Lekker genieten van het vervolg....
    En had ik dat geweten...dan had ik in Egypte even gekeken...haha!
    Veel plezier!
    Josine

• 30 April 2014 - 14:39

Wim:

Leuk verhaal! Karijini klinkt me bekend in de oren :) . Mooie foto's ! wanneer komen jullie in Bali aan? Hoelang blijven jullie daar? Wij zijn nu in lovina en over drie daagjes naar legian. Dus toeter ff als je langs rijdt.

Goede reis!

Wim

• 30 April 2014 - 20:07

Fam Lolkema:

Lieve wereldreizigers,
    Nu een keer een reactie van ons.
    Wij zijn stille genieters van jullie verslagen en foto,s.
    Wat een avonturen, soms is het adembenemend wat jullie allemaal meemaken.
    Bedankt daarvoor!
    Wij wensen jullie alle goeds toe! Een warme groet, Henk en Jannie Lolkema

• 01 Mei 2014 - 09:12

Aria:

Heey lieve schatten,

Goed om weer eens wat van jullie te lezen en te horen. En heerlijk mee te genieten.
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het voor Egypte lucratiefis om kamelen uit australie te vervoeren, ik ben nog onder de indruk.
    Komen die krokodillen dan vanuit egypte naar australie als een soort ruilhandel? Want die verkochten ze in Egypte ook aan toeristen..

Hey geniet ervan in Borneo. Heel veel goeds gewenst,

xxjes!