Sawadee Thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Davy Looije - WaarBenJij.nu Sawadee Thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Sawadee Thailand!!

Blijf op de hoogte en volg Davy

25 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!

Het is nu 3 weken geleden dat we Borneo hebben verlaten en naar Phuket zijn gevlogen. Waar we in Kalimantan bijna geen toeristen zijn tegen gekomen is Phuket enorm toeristisch maar dit heeft ook zijn leuke kanten. Heerlijk eten overal op de hoek, mooie stranden waar we even lekker uitrusten en mooie hotels, we hadden zelfs een zwembad op het dak! Ook heeft Patong een aparte kant. Er is veel prostitutie en we hebben gapend Thaise vrouwen aan staan te kijken om te zien of ze een adamsappel hadden of niet.... De meeste wel...

Na een paar dagen Patong zijn we verder gereist naar Ko Phangan. De rit hiernaar toe was echt Aziatisch, eerst met teveel mensen in een minibus (en dan ook nog eens alle backpacks ergens tussen). Onderweg moesten we ergens 2,5 uur wachten op een bus die 'any moment' zou komen en uiteindelijk met z'n allen in een tuktuk met de backpacks op het dak met 1 touwtje vastgebonden. Kortom welkom in Thailand.

Full Moon:
Ko Phangan trekt de dagen rond volle maan duizenden backpackers aan omdat hier dan een van de grootste feesten ter wereld is. Toevallig viel de volle maan op het moment dat we hier in de buurt waren dus dit mochten we natuurlijk niet missen. De avond was er ook al een feest, in de Jungle! Omdat Davy (weer eens) de sleutel niet kon vinden deed hij ons eigen slotje op de deur voordat we weg gingen. De Jungle Party was geweldig, midden in het regenwoud met muziek en thaiboxing, hebben we tot de late uurtjes gedanst. Alleen toen bleek dat Davy (weer eens) de sleutel van ons slotje was verloren!! Na een half uur zoeken met hulp van wat andere backpackers hadden we ons al verzoend met een nachtje op het strand slapen. Maar gelukkig hebben we bij onze eigen kamer kunnen inbreken ook al moest Dave bijna voor straf op het strand slapen.

De volgende dag hadden we fluoriserende verf en kleding ingeslagen. Gera schminkte ons (en daarna nog wat backpackers omdat ze het zo mooi vonden) en op naar het strand. De Full Moon party was veel gezelliger als we dachten. Heerlijk eten, verschillende tentjes met muziek en vooral heel veel vrolijke geverfde mensen. Naast het feest is Ko Phangan ook gewoon een leuk eiland, we huurde een scooter en hebben het eiland verkend. We werden rondgeleid door een monnik in een tempel, voerde een olifant (genaamd Poe Pen) wat bananen en reden weer verder.

Bangkok:
Omdat we aan het einde van onze reis ook afsluiten in Bangkok zijn we er nu maar 3 dagen geweest. Bij aankomst was Gera's tasje opeens foetsie. Gelukkig zaten er geen waardevolle spullen in op haar dagboekje na die ze met veel tegenzin 7 maanden lang heeft bijgehouden. Davy verdenkt haar er van het tasje expres weggegeven te hebben. We zijn in de ochtend naar de 'floating market' geweest. Hier ga je in een bootje fruit en souverniers kopen van Thaise mensen, in andere bootjes. Ook hebben we ons Visa voor Vietnam geregeld. De avond van Nederland- Australie zijn we op zoek gegaan naar een leuke plek om de wedstrijd te kijken. Toen we op het punt stonden om maar ergens te gaan zitten werd Dave ineens geknuffeld. 8 Miljoen mensen in Bangkok maar zijn voetbal maatje Brian heeft hem gevonden! Echt bizar, we wisten dat ze ook aan het reizen waren maar zonder iets af te spreken kom je elkaar aan de andere kant van de wereld tegen. Samen met zijn vriendin Claudia hebben we de wedstrijd bekeken en de volgende dag gerelaxed in het zwembad. Na een bloedstollende wedstrijd frisbee werpen en onderwater Jeu de Boule nemen we afscheid en stappen we in de nachtbus naar Chiang Mai.

Cultureel in Chiang Mai:
Chiang Mai heeft ons hart gestolen. We zaten in een kleine homestay midden in het oude centrum. Overdag hebben we cultureel gedaan door tempels te bezoeken en naar het museum te gaan. En in de avond genieten van de Thaise gerechten en over de gezellige markt lopen. De volgende dag hebben we een Thaise kookcursus gevolgd. We maakte allebei een andere curry en nog 2 echt Thaise gerechten. Blijkbaar werd het goed aangeleerd want het was erg lekker!! Verwacht maar niet dat we het net zo lekker voor jullie kunnen maken, maar we zullen het zeker proberen. Bij de vrouwengevangenis van Chiang Mai kun je een Thaise massage krijgen, we wisten niet wat een Thaise massage inhield maar al snel was het duidelijk toen we met voeten en ellebogen bewerkt werden.
De laatste dag gingen we met Eddy's olifanten op pad! Dit stond al een tijdje op ons lijstje om te doen. We hadden wel een gemengd gevoel over deze trip omdat de olifanten met een ketting vast aan de grond gebonden zijn en de mahouts met een stok met daaraan een haak rondlopen. Deze laatste hebben we ze gelukkig niet zien gebruiken. Vanaf het moment dat we op de olifant Alanya (om het af te korten hebben we haar Ali genoemd) zaten was het genieten... We liepen een stukje door het woud heen, het leek meer dat ze met ons aan de wandel was dan andersom en dit is juist het mooie er aan. Aan het eind van onze wandeling met Ali liepen we door de rivier. Daar ging ze lekker liggen en genoot ze van het water dat we over haar heen gooiden, en zij op haar beurt weer over ons. Het was bijzonder om zo dichtbij zo'n mooi dier te kunnen zijn. Wat een geweldig moment!

We hebben zoveel dingen gedaan in Thailand en er is nog zoveel te zien en te doen maar we gaan door naar Laos!

• 25 Juni 2014 - 11:22

Leendert:

Supper cool.... waar blijven de foto's?

• 25 Juni 2014 - 12:48

Coby:

Hoi Gera en Davy
    Super leuk om alles te lezen.
    Ik hoor ook alles van jullie natuur via Skype.

Super leuke foto's!
    Voor Gera je moet de foto van jou op Alyana als profiel foto instellen. Dat is IMG_4353.
    Voor Davy je moet foto IMG_4424 als profiel foto op fb plaatsen! ! :P

Nog een hele fijne reis samen.
    Nog minder dan 2 maandjes en dan zijn jullie terug.
    Jaja het aftellen is bezig!!!

Dikke kusjesCoby

• 25 Juni 2014 - 13:25

Ali:

Ha lieve reizigers,
    Ik begrijp dat jullie mij missen en op zoek zijn gegaan voor een alternatief? Daar zal ik verder maar niets over zeggen... Maar wij missen jullie ook hoor. Helaas hebben wij nog geen goed alternatief gevonden, dus kijken we uit naar jullie terugkomst. Geniet er nog maar even van. Wij ploeteren hier wel door. Maar dat gaat prima hoor. Dikke knuffel.

Hey wereldreizigers,

Zo herkenbaar allemaal. Ook wij hebben de overvolle busjes gehad en moeten wachten op menig bus die in a minute zou komen... Heerlijk en zo aziatisch, je waardeerd het ov in NL ineens veel meer haha.
    Super leuk wat jullie al gedaan hebben maar ook zeker wat jullie nog in het voorruitzicht hebben, geniet ervan met volle teugen!!

• 25 Juni 2014 - 15:21

Pieter:

Hey!

Klinkt weer super goed allemaal!

Als jullie nog tips willen voor Laos en Vietnam, dan moet Davy even reageren op het facebook bericht dat ik heb gestuurd.
    Wij gaan zaterdag alweer terug naar Nederland en zijn erg jaloers op jullie...

Veel plezier nog,

Pieter en Chantal

• 25 Juni 2014 - 16:23

Annet Dames:

Wat leuk die foto's met de olifant
    En ja zo'n rit is echt super leuk
    De foto's van het grote feest had ik al gezien maar geweldig die van Gera met die fluor kleur !,
    Kan ook als profiel foto Coby.
    Nou schatten ook wij tellen af
    Nog 45 nachtjes
    Geniet ervan! !
    Kuzz mam

• 26 Juni 2014 - 09:59

Licia:

Ik ben vooral jaloers op die olifant! Wat moet dat geweldig zijn om mee te maken.
    Tot gauw, xxjes van ons