Groeten uit de rimboe - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Groeten uit de rimboe - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Groeten uit de rimboe

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

06 December 2010 | Indonesië, Batavia

Hoooi! Het is alweer een tijd geleden sinds we een stukje hebben achtergelaten! We hebben alweer super veel meegemaakt. Zo hebben we een tour gemaakt door de bergen waarbij we langs een waterval zijn geweest, langs ‘the giant tree’ van 75 meter! Hier mochten we zelfs in klimmen. Hierna naar een natuurlijke hete waterbron en naar de grootste boedistische tempel op Bali.

Ook zijn we gaan DUIKEN!! We zijn naar Menjangan Island gegaan en hier 2 duiken gemaakt. De eerste als introductie op het duiken en de tweede mochten we lekker vrij duiken (natuurlijk wel met een instructeur). Het is echt geweldig!!! Super mooi koraal en zoveel vissen (zelfs een schildpad!) Het was zo gaaf dat we hebben besloten een duikcursus te volgen van 3 dagen om onze PADI te halen. Anders moet je bij elke keer dat je gaat duiken weer de introductie cursus doen.

Het weekend zijn we naar het weeshuis gereden waar Gera 2 jaar geleden, een half jaar is geweest. Ze vond het best spannend want ze wist niet wat ze moest verwachten. Maar toen we er aankwamen viel alle spanning weg. Er kwamen gelijk kinderen op Gera af rennen en bijna alle kinderen waren er nog. Hierna hebben we met de kinderen in een waterval gezwommen in het National park, zijn we naar het zwembad geweest en hebben we veel spelletjes gedaan. Er is wel wat veranderd in het weeshuis maar alleen maar ten goede. Bijvoorbeeld een waterdrinkinstallatie etc. We zijn ook nog langs een familie geweest waar Gera heel vaak was. Echt super leuk om iedereen weer te zien en gelijk ook een mooie afsluiting. Na 3 mooie dagen is het tijd om terug te gaan naar Lovina voor onze duikcursus!!!

Nou dit was weer een heel verhaal!!!
We hopen dat jullie blijven lezen!

Veel plezier en we hopen dat sinterklaas ook nog stiekem een cadootje voor ons heeft achter gelaten;)

• 06 December 2010 - 12:57

Leendert:

Ik word steeds jarloerser op jullie:P
    wel leuk hoor jullie staan als startpagina op me werk:p
    Dus iedere keer als ik me computer opstart krijg ik jullie te zien:P

veel plezier nog...

Ben eigenlijk best wel jarloers:P

• 06 December 2010 - 14:48

Kayleigh En Marten :

Wat leuk om te horen dat jullie zoveel aan het doen zijn, echt gaaf. Zeker leuk om een duikcursus te doen! Mooi ook dat het leuk was in het weeshuis. Wij zijn hier vooral aan het sneeuw happen en aan het glijden op de weg naar onder andere de Ikea, het schiet al lekker op in ons huisje! :D

Veel plezier!

Groetjes,

Kayleigh en Marten

• 06 December 2010 - 14:51

Josine:

Heee leukerds!
    Zo raar dat wij sneeuwballen aan het gooien zijn, en pepernoten aan het eten zijn...en jullie lekker je duikbrevet halen en in je zwembroek en bikini rondhuppelen! Leuk dat jullie weer een paar foto'tjes hebben geplaatst! Geniet ervan! Liefs!

• 06 December 2010 - 15:30

Jerry:

Hallo kanjers,

We zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat het voor Gera gelukkig niet is tegengevallen bij het weeshuis en wat leuk voor jullie dat de kinderen zo blij waren. Mooi dat jullie zijn gaan duiken, dat is een geweldige ervaring. Davey, wat is de bedoeling van de foto?? Zoek de 10 verschillen? Ik kan er geen 1 ondekken! :)
    We missen jullie wel, maar op deze manier contact hebben is ook wel fijn. Geniet er lekker van lieverds.

Dikke kussen van ons allemaal uit het koude en witte Noordhoek.

• 06 December 2010 - 16:35

Irene:

Hoi Gera en Davy,

Echt heel erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Ik blijf ervan genieten. Ook van de foto's!

Heel erg veel plezier nog.

Liefs Irene

• 06 December 2010 - 17:53

Papa (Gerard):

Lieve Davy en Gera,
    Fijn dat het weeshuis niet tegenviel, ik was bang dat na zoveel tijd Gera zelfs niet meer zouden worden herkend.
    Super met al die glij- klim- klauterpartijen.
    ( Gera, als Davy zich goed heeft gedragen kan je hem wel een "klauterdiploma" geven, dan kan je hem alvast in het vakantieschrift plakken! ) Van een foto met heel veel takken weet ik niet hoe ik hem moet houden.
    Geeft niet als jullie maar niet verdwalen in die takkenbende!
    Van jullie neef Dik de Gelder kreeg ik een video van de huwelijks kerkdienst
    We zullen hem goed voor jullie bewaren.

Geniet ervan. papa

• 06 December 2010 - 19:59

Lianne:

HOOI

Net zoals Leendert kan ik niets anders zeggen dan... Jaloers ... hier is het lekker koud, maar daar genieten we dan ook wel weer van. Zoals ik kan zien ben je weer Poepbruin Geer... deze winter win ik het niet van je... zullen we doen wie het bleekst blijft?

XX

Lianne

• 07 December 2010 - 20:51

Ton:

Leuk om te lezen van het weeshuis, en de kinderen.
    En duiken, kunnen we ons hier weinig bij voorstellen.
    Koud, bevroren, en glad.
    Heel veel plezier daar!

• 08 December 2010 - 11:55

Annet:

hoi schatten ,,
    wat een leuk stukje hebben jullie weer geschreven!!
    heerlijk om te zien dat het zo geweldig met jullie gaat.
    hier in ons kersthuis,,zijn we stiekem een beetje jaloers hoor!
    dat jullie nu een padi gaan halen vind ik erg verstandig,want het zal zeker niet de laatste keer zijn dat jullie gedoken hebben deze reis.
    nou kids wees lief voor elkaar .
    dikke dikke kussss
    mam

• 08 December 2010 - 19:03

Papa (Arnold):

Hai kinders,

Wat super dat jullie zo genieten! Gelukkig dat jullie regelmatig schrijven, dan kunnen we ons verlekkeren aan alle gave dingen die jullie doen. Ook zijn we natuurlijk best een beetje jaloers en missen we jullie!
    Ik vond het super leuk dat jullie ondanks alle belevenissen en de afstand toch aan mijn (Natasja's) verjaardag hebben gedacht.
    Doe voorzichtig en vooral GENIET!

Liefs papa en Natasja

• 10 December 2010 - 08:44

Davy En Gera :

Hey iedereen!!! We wilde even laten weten dat we onze PADI duikcursus hebben afgerond;) Super leuk allemaal! verder willen we ook nog even zeggen dat we alle reacties SUPER vinden en ze met veel plezier lezen. Blijf daarom maar doorgaan met ons stalken!!!:D:D:D

XXXXXXXXX uit BALI!

• 10 December 2010 - 09:09

Thijs, Maart En Uk:

Hooi!
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie duikcursus! Heel verstandig! We missen jullie best, maar weten dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Wel een raar idee hoor, jullie in de warmte, wij in de kou! Geniet er van, ook namens ons. xxx

• 13 December 2010 - 07:45

Annet:

hoi duikers(nu officieel dan hi hi hi)
    gefeliciteerd
    en was het moeilijk????
    en wij ons maar druk maken wat voor gerechten we met de kerst op tafel zetten!!!!!!!
    we gaan wel voorproeven natuurlijk,,,,
    maar jullie zijn niet jaloers te krijgen zeker????
    nou genieten maar weer dan!!
    kus van mam en noa(ze ligt naast me op de bank ,,beetje ziek en niet naar school)
    doei,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 December 2010 - 15:34

Tante Maartje:

Het sneeuwt weer, jullie missen een bijzondere winter.
    Het lijkt me waanzinnig leuk om te duiken. Gefeliciteerd!
    De groeten van Wim, hij gaat op capoeira !!!!!! Een cursus van 10 weken.