Weer een berichtje - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu Weer een berichtje - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

17 April 2011 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hey allemaal!

Goudkoorts:
We zijn richting het zuiden gereden door een klein dorpje Ross. Dit is een oud goudzoekers dorpje en met onze pan onder de arm zijn we natuurlijk ook op jacht gegaan! In een riviertje zeefde we het water en steentjes weg en plotseling zagen we echt goud!!! Oke... het zijn kleine snippers vastgeplakt op stenen en we zijn niet zeker of het ook echt goud is maar het gaat om het idee. Gera had de goudkoorts echt te pakken en was bijna niet meer weg te krijgen. Uiteindelijk zijn we er toch weggekomen en zijn we richting Franz Josef gegaan.
Hier hadden we heel veel geluk:
We sliepen weer eens op een hostel omdat er een bonus was waardoor we gratis een half uur in de sauna konden. Toen we er aan kwamen hadden ze alleen de sauna niet aangezet en boden ze ons in de tussen tijd een bubbelbad aan in de buitenlucht!

Franz Josef Gletsjer:
Info: Franz Josef is een plaatje waar een enorme gletsjer ligt. Deze is nogal bijzonder omdat hij niet hoog in de bergen is maar laag.. bijna op zee niveau en het ligt naast het regenwoud. Er valt zo'n 20 meter regen per jaar (in Nederland valt maar 6 meter) dus een hoop ijs.
We hebben een dagklim gedaan en hadden enorm veel geluk met het weer. De lucht was strak blauw en dat gebeurt hier eigelijk nooit.
Met een pickel in onze hand en ijsschoenen met spikes onder de voeten begon de ijsklim. We kwamen door smalle ijspaden en we liepen zelfs door een ijsgrot voor zo'n 30 meter met een doorsnee van 5 meter. Vanaf boven zag je heel de vallei liggen en naast al het ijs lag regenwoud met grote watervallen etc. De trip was ontzettend gaaf, vooral omdat je dit bijna nooit ziet. Aan het einde van de tour mochten we ook nog eens in de 'hot pools' om bij te komen van de lange tocht.

Wanaka en Queenstown:
Na de mooie klim hebben we een paar dagen niet zoveel gedaan. We zijn naar een paar super leuke dorpjes gegaan. Wanaka ligt heel mooi tussen enorme bergen en bij een meer. Ook zijn we hier naar puzzleworld gegaan en dit was echt grappig. Alles stond scheef en voor uitleg kijk maar naar de foto's. Ook was er een enorm doolhof waar we behoorlijk verdwaald waren. We kwamen er pas een uur later uit.
Hierna kwamen we langs Arrowtown. Dit dorpje is voor een groot deel nog in de oude staat zoals in western films. Het was heel schattig.
Queenstown is het meest toeristische dorpje van New Zealand. Maar tegen onze verwachting is was het echt een super gezellig dorpje. We hebben de beroemde fergburger gegeten waarna je een dag niet meer hoeft te eten. En ook hebben we wat gewinkeld.

Milford Sound:
Sinds Franz Josef zijn we al een paar keer een Nederlands stel tegen gekomen met wie we een cruise deden in Milford Sound. De nacht ervoor had het keihard geregend en eerst vonden we dat nogal jammer maar daardoor waren er enorm veel watervallen en zag alles er enorm 'Lord of the rings' achtig uit. Ook kwamen we dichtbij een Zeehond en was alles om je heen gewoon enorm mooi om te zien. Op het land zitten hier alleen kleine vliegjes (sandflies) die behoorlijk irritant zijn maar gelukkig doet een beetje insectenspray wonderen. (vooral als je in je eigen ogen spuit toch Deef:P)

Clifden Caves:
We zijn nu in het zuiden en onderweg hierheen kwamen we langs een grote grot van 300 meter waar wij dachten we eventjes doorheen te wandelen. Professioneel als we zijn hadden we onze normale kleren aan en 1 goede zaklamp bij ons. Als snel zagen we blauwe lichtjes om ons heen van de 'Glow worms'. De paden werden smaller en smaller en door de eerdere regenval moesten we langs de randen klimmen om niet nat te worden. Langs de randen druppelde het limestone dus we bleven niet echt schoon. De route is normaal 40 minuten maar na bijna 2 uur zagen we eindelijk het licht. Na 10 minuten waren we alweer bij de auto helemaal onder de modder.

Nu zitten we in Invercargill waar we een beetje uitrusten. Vandaag hebben we bij mensen thuis gelunched die we in de kerk hadden ontmoet dus hebben we onze buikjes volgegeten. We hebben nu een keertje wat anders gegeten dan brood met pasta in de middag!:)

Thuis zijn er nu ook allemaal dingen aan de hand die we wel missen. Noa die der diploma haalt, Lianne der belijdenis, familiedagen en verjaardagen maar die halen we de komende jaren allemaal in!!! We genieten nog van de laatste 3 weken want er is nog zoveel te zien.

Nou we kunnen nu wel zeggen:
TOT SNEL!

• 17 April 2011 - 07:45

Kayleigh En Marten:

Komen ze nog terug als rijke mensen ook. Super cool dat die gletsjer naast het regenwoud ligt. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's en alle andere verhalen! Onze verhalen zijn lang niet zo boeiend die gaan vooral over werken.

Nog maar 3 weken.. Geniet nog extra van die laatste weken!

• 17 April 2011 - 10:42

Stefiene:

Hoi!! Wat gaaf allemaal! Heel leuk om dit allemaal weer te lezen, jullie maken zoveel leuke dingen mee! En nog maar 3 weekjes, wat gaat dat eigenlijk hard! Maar ik kan niet wachten tot jullie terug zijn ;)
    Geniet nog ff lekker van deze weken, want straks zit je weer in dit saaie kikkerlandje... Liefs, Stef

• 17 April 2011 - 16:24

Oom Piet:

Hallo reizigers,

We zijn gisteren om 9.50 uur vertrokken in noordoostelijke richting. Na en 35 minuten kwamen we aan in een heerlijk oord waar allerlei vreemde vogels rondliepen. Sommigen viel zelfs mee te praten. We hebben gegeten met enkele bekenden hebben dus ook ons buikje vol. Er zijn enorm veel foto's gemaakt die jullie ongetwijfeld graag eens willen zien. Helaas ontbraken er enkele soortgenoten maar die hebben het ook erg naar hun zin lees ik net. Volgens mij moet er van al dat goud wel een nieuwe bijeenkomst te organiseren zijn.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Succes nog de laatste weekjes.
    Groeten

• 17 April 2011 - 18:27

Rosalie:

Ziet er goed uit! Geniet er nog even van en tot binnekort ;) xx

• 17 April 2011 - 18:37

Coby:

Hallo reizigers,

Nog maar 3 weken...dus geniet er nog eventjes lekker van.(trouwens bij ons is wordt het warmer hoor dus kom gauw terug) Ik ben al lekker een beetje bruin aan het worden!
    Ik keek dernet naar die nieuwe foto's mare was het daar niet te koud in jullie korte t-shirt? en korte broekjes? bij de gletsjer? Gisteren was het een hele leuke familiedag. Aurelia en ik wouden na 17.00 uur nog fff in de speeltuin maar helaas... die was dicht.
    Wat oom piet naar jullie bij deze stuurde daar heeft hij wel erg veel gelijk in. Er waren hele mooie show's en er waren ook botsautotjes dat was erg leuk ik ben er 10x of meer in geweest ik heb het vaakst tegen corne aangebotst en oom piet en nog vele anderen.

Nog veel plezier de laatste daagies en weekies....
    Groetjes,

• 18 April 2011 - 05:20

Annet:

hoi avonturiers,,
    Wat een prachtige foto's en geweldige natuur.
    wij tellen de nachtjes al af,maar ik raad jullie aan dat niet te doen en nog even van de tijd die jullie nog hebben te genieten van dit prachtige land.
    hier begint het weer ook lekker te worden en we zijn dan ook niet uit de tuin te slaan!!
    blijf ons nog wel op de hoogte houden ,met leuke berichtjes en mooie foto's.
    tot snel kus Ma en Rob

• 20 April 2011 - 17:58

Oma De Gelder:

lieve kinderen
    wij hebben mooie verjaardag gehad .jammer dat jullie er niet bij waren maar heel erg bedankt voor de mooie tekenkening in ons herdekingboek. veel liefs opa en oma

• 21 April 2011 - 17:48

Ton:

Hoi Gera en Davy,
    Ja, het schiet al weer op! Geniet er nog even van! Hopelijk blijft het een beetje zulk weer als nu, dan is de overgang niet te groot voor jullie.
    Groeten, en tot snel!

• 21 April 2011 - 21:49

Lianne:

Helaas, helaas, helaas had jullie graag willen ophalen van Schiphol met de auto ... Maar ben gezakt :( pas eind mei is de eerst volgende examendatum. Maargoed, als we nu eens afspreken dat jullie trip wel slaagt en we jullie veilig in NL aan zien komen? Begin jullie nu echt wel een beetje te missen ... vraag me na deze warme dagen af wie het bruinst is Geer!

xx
    Je zusje zonder rijbewijs

• 26 April 2011 - 09:51

Romy:

leukkeee foto's weer zeg!

geniet nog even van jullie laatste daagjes..

en tot snel!!!!!!!

(K)

• 28 April 2011 - 13:38

Noa:

ik hoop dat je mij niet dood knuffelt als je trugkomt

• 28 April 2011 - 19:48

Ton:

Net de kaart binnen, van jullie. Bedankt, echt leuk zo wat van jullie te horen! Er staat op tot over vijf weken, dus jullie hebben hem al even terug geschreven, maar hij is nu hier.
    Ik ben zo benieuwd naar jullie verhalen, en dan live!

• 29 April 2011 - 20:37

Maik :

Hallo Davy en gera ik vind het leuk om die foto,s te zien vooral die gletsers vond ik mooi pretige reis nog groetjes maik erik Dante marina Sidney en de rest

• 29 April 2011 - 20:37

Maik :