Eindelijk ECHT eten! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Eindelijk ECHT eten! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Eindelijk ECHT eten!

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

14 December 2010 | Indonesië, Kuta

Zo hier weer een stukje uit het warme Bali! Vorige week hebben we na 3 dagen zwoegen onze PADI gehaald. Nee het was helemaal niet zo erg. Het was echt super en we hadden ook nog eens de luxe om het in Bali te doen! We zijn weer in Menjangan geweest waar super mooi koraal is en heel veel vissen. Maar de laatste dag zijn we bij Tulamben gaan duiken. Hier is in 1942 een amerikaans schip gezonken. Hier zit mooi koraal overheen maar nog mooier was de hoeveelheid (GROTE) vissen! Het eerste wat we zagen was een Baracuda van een meter!! Hierna voerden we vissen brood waardoor ze echt dichtbij kwamen! En ook een hele grote groep vis (30 cm) die overal zaten! We zaten midden in de groep dus zagen alleen vis!
Hierna de toets gehaald (beide 92 procent dus konden elkaar niet verslaan!) En de Padi was binnen!

Hierna zijn we naar Ubud gegaan om de Mount Batur te beklimmen! Dit is een vulkaan van 1717 meter. Om half 3 in de nacht werden we opgehaald. Na een pannekoek begon de trektocht. Alleen wij zouden geen Davy en Gera zijn als we ons niet zo goed hadden voorbereid! Gera had alleen een lang shirt en teva’s dus heeft Davy zijn sokken aan Gera gegeven! Ook kreeg ze nog een trui en paraplu (Ja het regende!) Je zag niets alleen je zaklamp voor je en het was echt steil! Maar boven was super mooi. Het werd net licht en je zag een super groot meer en alles liggen van boven! (Alleen kregen we een bananen sandwich en dat is niet slim met apen op de berg! Gera gooide hem heel snel weg toen er een aap bijna op der sprong) Van onze gids mochten we ook nog over de rand van de vulkaan lopen en dit hebben we natuurlijk gedaan! Het uitzicht was echt schitterend! En al was het soms wat smal en STEIL we hebben het toch gedaan!

Nu zitten we in Kuta. Het Chersonissos voor Australiers. We wisten van tevoren dat het dus super druk zou zijn maar het valt heel erg mee. We hebben lekker GOED gegeten (eindelijk) en vandaag gesurft (hoge golven!) en genoten op het strand! Nou weer genoeg meegemaakt dus!

Iedereen in de sneeuw heel veel warmte toegewenst!! hahaha

• 14 December 2010 - 10:48

Leendert:

:S echt gemeen,

Gefeliciteerd met jullie Padi:P
    Lijkt me echt gaaf, ga het denk ik maar na doen:P

Groetjes

• 14 December 2010 - 10:49

Leendet:

Die mac ziet er trouwens ook goed uit, Grappig dat jullie foto's er pas na mijn reactie op kwamen:P

• 14 December 2010 - 12:46

Kayleigh En Marten:

Hooi vakantiegangers!

Congrats met het behalen van de PADI. Jullie voldoen nog steeds aan onze verwachtingen door minder voorbereid die vulkaan op te gaan :p

Was het het eten van de Mac dat je bedoelde dat eindelijk weer goed was?

Wij gaan zaterdag 18 december samenwonen! Het klussen zit er dan toch echt op en kunnen we lekker ons huisje in.

Veel plezier nog daar in Bali!

• 14 December 2010 - 13:14

Mama Ali:

Hoi lieverds.
    Nou als je dat goed eten noemt, jullie zakken wel af hoor. Hoewel mieren in je eten op de bazaar is natuurlijk ook niet zo fijn.
    Ziet er griezelijk uit bovenop de kam bij de vulkaan. maar wel byzonder om er op te kunnen kijken. Dat is werken aan je hoogtevrees Deef, dapper hoor.

• 14 December 2010 - 13:15

Bram:

Als de Mac is wat jullie goed bedoelen vraag ik me af wat jullie dan allemaal hebben gegeten..?:O

Ziet er echt fantastisch uit jullie reis, enthousiasme straalt er vanaf!

Veel plezier nog!

• 14 December 2010 - 16:20

Lianne:

Typisch... toch maar bergschoenen kopen (A) :P, nee hoor, just kidding. Hé maar,... jullie worden wel belaagd door die Apen heah! soort zoek soort?

Nog heel heel veeel plezier, en eet smakelijk!

x Je suzje.

• 14 December 2010 - 16:37

Coby:

Lieve geertje en davy
    Ik ben wel erg jaloers hoor jullie lekker in het warme land en hier is het koud! Ik hoorde van mams dat er ook gevaarlijke vissen zaten...
    En zo steil (vreselijk)
    Verder mooie foto's hoor die jullie gemaakt hebben! Ik wou zelf nog wat foto's van m'n nieuwe kamer opsturen maar ik weet nog steeds niet of ik dat echt ga doen.
    Verder gaat het goed op school hoor!
    Ik mis jullie vreselijk!
    Liefs, Coby

• 15 December 2010 - 12:22

Brenda, Jerry, Kids:

Hey hey, Gefeliciteerd!!!! kunnen we nog eens met z'n vieren gaan duiken! Mmmm, we denken nu aan al onze mooie duiken terug. En aan onze vulkaanervaring in Griekenland (lang niet zo spectaculair als die van jullie, haha). Wat een mooie foto's. Fijn dat jullie al zoveel mooie herinneringen hebben om later aan terug te denken. Geniet ervan! Wij gaan morgen avond geloof ik weer sneeuwballen gooien. Tja.....ook leuk pfff.
    xxxx

• 15 December 2010 - 12:28

Brenda, Jerry, Kids:

Kom op jongens, je kan de Mac onmogelijk ECHT eten noemen...maar jullie maakten een geintje....toch??

• 17 December 2010 - 14:10

hoi reizegers,,
    even een berichtje uit snowland!!
    gisteravond,toen Noa kerstfeest op school had begon het onder het zingen rondom het vuur,op het schoolplein,spontaan te sneeuwen,.
    het was net een sprookje!!
    het is ook niet meer opgehouden met sneeuwen,en er ligt nu dan ook 30 cm sneeuw,en er komt nog veeeel meer!!
    het is een echt kerst landschap.
    ik lees dat dat bij jullie wel anders is.
    heerlijk hoor die warmte!
    dat jullie een padi hebben gehaald vind ik super!!!!!!
    nou geniet maar weer kus ma ,noa en rob

• 19 December 2010 - 12:30

hoi schatten,,
    kijk even op noa's hyves naar de foto's en een filmpje dat ze zelf met haar gekregen camera gemaakt heeft.
    wij beginnen nu dus echt allemaal een beetje op kerstmannen ,kerstvouwen en sneeuwpoppen te lijken hihihi!!!!!!
    een halve meter sneeuw is niks,daar gaan we dus gewoon doorheen met de auto!!!!!!!
    nou veel kijk plezier gr ma

• 19 December 2010 - 15:38

Ton:

Leuk dat jullie je Padi hebben gehaald!
    Lijkt me gaaf om te duiken.
    Dat eindelijk weer is normaal eten, is dat eten van de Mac Donolds?
    Is dat normaal eten?
    Goed, dan weet ik niet wat jullie normaal daar krijgen, maar dat moet dan wel vreselijk zijn!

• 20 December 2010 - 17:08

Hoi Dave en Gera,

Jullie kaart is aangekomen ook voor Noa. We vonden het heel leuk om deze te krijgen. Leuk om te lezen dat je mijn gekwek om 7 uur 's ochtends mist.

Jullie missen hier een hele bijzondere winter. Wij zagen in het nieuws dat er ook sneeuw valt in Australië.

Groetjes,
    Mama

• 20 December 2010 - 17:53

Noa:

Hoi Davy en Gera,

Ik heb een nieuwtje. Mijn voortand wiebelt en ik krijg dus een nieuwe grote mensentand er voor in de plaats!

En we hebben de sneeuwpop oren gegeven. Maar dat is niet gelukt.

Kusjes
    Noa

• 21 December 2010 - 10:41

Marieke En Bjorn:

Heyyy

Wat goed dat jullie duik diploma hebben gehaald, dat zouden wij niet kunnen! :P

Wel vet dat jullie nog naar Tulamben zijn geweest, daar hadden wij nog wel spijt van dat we dat niet hebben gedaan! En die vissen, klinkt vet cool!

Dus de vulkaan beklomen? Top man, was niet behoorlijk zwaar? We zien het al helemaal voor ons hoe de apen op jullie broodje afkomen haha!

Wij zijn nu alweer dikke week in het koude nederland, er ligt hier 30 cm sneeuw in Zandvoort! Maar dat vinden we niet erg, we kunnen weer lekker winkelen zonder wayan's en lekker over straatlopen zonder TRANSPORT TRANSPORT, MAYBE TOMORROW?

Nou veel plezier laatste weekjes in Bali en geniet van het lekkere eten in Kuta

• 21 December 2010 - 10:43

Marieke En Bjorn:

Shit drukte op 'reactie plaatsen'

Maar iedergeval nog heeel veel plezier en we zullen vandaag en morgen nog foto's naar jullie sturen!

Ps, gera je hebt mijn mooooie prinsessen borsteltje nog GGRRRR! haha

• 25 December 2010 - 08:57

Steven:

Hoi Dave en Geer,

Ik wil jullie via deze weg een hele fijne kerst wensen! Ik hoop dat de vlucht goed gaat richting Australië. Wat een avontuur!

Mis jullie nu al! Alvast fijne jaarwisseling.

x
    Steven

• 26 December 2010 - 11:19

Annet En Rob:

lieven dave en gera,
    wat leuk dat jullie gisteren even naar ome hubert belde!!!!!!
    ik heb begrepen dat jullie morgen naar australie vertrekken.
    ik wens jullie een hele fijne vlucht en ik hoor snel van jullie
    dikke kerstkus van mam,rob en noa
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX