'Grote watersnood dreigt in Brisbane' - Reisverslag uit Miles, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu 'Grote watersnood dreigt in Brisbane' - Reisverslag uit Miles, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

'Grote watersnood dreigt in Brisbane'

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

12 Januari 2011 | Australië, Miles

Hallo allemaal!

Hier even een wat eerdere update als normaal.

We zijn een paar dagen geleden in Airlie Beach vertrokken om proberen om de overstroming heen te gaan richting Brisbane. We moesten daarvoor zo'n 1700 km rijden.

Onderweg hebben we onze eerste wilde kangeroe gezien! Al was deze ervaring niet echt zoals je graag wilt... Terwijl we 100 reden sprong hij uit het niets op de weg! Davy kon nog net remmen en uitwijken en we mistte hem op een haar na! Dat was wel spannend! Hierna hebben we tijdens de lunch nog veel meer kangeroes gezien!!

Na een paar kleine dorpjes door te hebben gereden (sommige met 120 inwoners!) zijn we aangekomen in Miles zo'n 200 km van Brisbane af. We kunnen nu alleen niet verder omdat de overstroming nog steeds groter wordt. Hele steden zijn overstroomd, bruggen en wegen zijn kapot.

Het kan misschien wel 2 weken duren voordat we richting Brisbane kunnen en het gevaar bestaat dat de weg terug ook afgesloten kan worden waardoor we op een eiland komen te zitten! Dus we denken eraan om een andere route te nemen richting Sydney. We weten het nog niet zeker en vragen goed na welke wegen open zijn en welke niet!

Verder is dit dorpje propvol met truckers die naar Brisbane moeten. Iedereen is heel aardig en behulpzaam. Net was er een truck perongeluk op 3 auto's gereden en dan helpt iedereen (Davy ook;)) om de auto's daar weg te halen.

Nou wij gaan proberen verder te komen en we houden jullie natuurlijk op de hoogte!!!

Natte knuffel!

• 12 Januari 2011 - 09:06

Kayleigh En Marten:

Zo zo gevaarlijke kangeroes daar! Haha :) Heel veel succes daar en doe vooral voorzichtig! Maar natuurlijk ook nog steeds heel veel plezier samen!

Liefs,

Kayleigh en Marten

• 12 Januari 2011 - 09:30

Steven:

Davy heeft een trucker geholpen? Heeft hij in z'n eentje een vrachtwagen weggesleept? ;-)

Heel veel succes en geniet van het avontuur!

• 12 Januari 2011 - 10:06

Lianne:

Wat een avontuur...:D... we houden de situatie daar scherp in de gaten heur... Mijn aardrijkskundeleraar vind het nogal leuk om met actuele onderwerpen te werken. Eerlijk gezegt ben ik toch wel een tikkeltje jaloers, had daar graag de situatie zelf willen bekijken. Kangaroes aanrijden in zeker wel een, nou ja, achteraf wel leuke ervaring. En davy is zn armspieren aan het trainen blijkt? Maar goed ook, van al dat rijden word je toch alleen maar slap.... droge knuffel terug!

Stef:

Spannend!!
    Leuk hé die kango's ;)
    Maar die overstromingen zijn wat minder. ofniet?
    Is het wel lekker weer?
    Liefs!!

Stef:

Spannend!!
    Leuk hé die kango's ;)
    Maar die overstromingen zijn wat minder. ofniet?
    Is het wel lekker weer?
    Liefs!!

Brenda, Jerry, Kids:

Hi Mates! Fijn te horen dat jullie zelf nog droog zijn. We houden alles in de gaten en Dave, je moeder staat doodsangsten uit, dus regelmatige berichtjes alsjeblieft!!!! Elke dag even laten weten of jullie natte of droge voeten hebben is helemaal niet gek hoor :-).
    We weten al dat jullie voorzichtig zullen zijn maar voor de zekerheid: DOE HEEEEEEEL VOORZICHTIG !!!
    Dikke kus, Bren en Jer

• 12 Januari 2011 - 16:16

Coby:

Mama mia!
    Wat een avondtuur zeg!
    Toen ik de titel al zag schrok ik me een hoedje!
    Als het echt erg wordt moeten jullie gauw naar New Zealand!
    Ik maak me echt wel zorgen om jullie!
    Hier regent ondertussen de hele week door af en toe droog maar je komt doorweekt op school aan (tenminste als je gaat fietsen)

Maar doe voorzichtig als ik jullie was ga maar gauw naar New Zealand want daar schijnt de zon voor 20 - 22 graden!(en dan zijn jullie ook sneller thuis hihi)
    want het ziet er niet goed uit in australië als ik op de buienradar kijk!

Heel veel susces en gauw naar new zealand gaan daar zijn jullie veilig!
    Dikke natte/droge kusjes van Coby
    (ohja limburg was ook al overstroomd door smeltwater)

• 12 Januari 2011 - 16:25

Thijs, Maart, Adrian:

Hoi lieverds!
    Wat een ervaringen doen jullie op! Wij zijn jaloers!!! Hebben net een vakantie geboekt en dan lees je dit, valt een weekje Limburg wel erg in het niets...
    Doen jullie ook voorzichtig? We willen jullie ook nog terug, over zo'n 119 dagen... ja, ja wij tellen af...
    Blijf genieten!!!

xxx M&M&A

• 12 Januari 2011 - 21:02

Annet En Rob:

hoi kids
    blij dat ik weer even wat hoort van jullie!!!!!!!
    de beelden op tv zijn niet zo opbeurend,,,en het komt nu wel erg dichtbij dat water.
    misschien een idee ,,,maar kunnen jullie niet alvast naar new zealand gaan!!
    of klink ik nu als een overbezorgde moeder hihihi!!!!
    ook noa houd alles goed in de gaten,en is bang dat de krokedillen achter jullie aan komen hihi!
    nou lieverds ik vertrouw erop dat jullie weten wat jullie doen,,en maak er een leuke voortzetting van de reis van,denk maar zo ,als jullie later op dat bankje zitten ,hebben jullie wel wat te vertellen.
    ik denk aan jullie(vooral s"nacht om een uur of 3 )
    kussssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
    mam ,rob en noa xxxxxxxxxxxxxx

• 12 Januari 2011 - 22:54

Oom Piet:

Hallo Davy en Gera,

Leuk om weer even wat te lezen.
    Blijf wakker achter het stuur en zorg voor droge voeten.
    Geniet ze.
    En nog de beste wensen voor 2011.

Oom Piet

• 13 Januari 2011 - 06:47

T.Aria:

Sjonge, wat spannend, pas goed op jezelf,
    liefs

• 13 Januari 2011 - 07:30

Leendert:

Maar goed dat ik besloten had om maar niet langs te komen:P...
    Had er trouwens wel graag bij willen zijn...

en als jullie willen mogen jullie uiteraard op me verjaardag langs komen, 22 januari vanaf 3 uur.

Tot dan:p

Groetjes

• 13 Januari 2011 - 15:35

Jarnick:

Hoi Davy en Gera,
    We hebben net de foto's gezien. Mooi hoor. De nemovis vind ik heel mooi.
    De foto van de vulkaan vind ik het mooist.
    In de kerstvakantie heb ik bij Gera thuis gelogeerd. Dat was leuk.
    De groeten.

• 13 Januari 2011 - 17:42

Chris:

He Davy en Gera,
    Geniet ervan!

• 13 Januari 2011 - 18:54

OMA:

HALLO DAVY EN GERA.
    NET JULLIE REISVERSLAG GELEZEN.!WAT BELEVEN JULLIE VEEL ,MAAR DOE WEL VOORZICHTIG EN ZOEK MAAR DROGE PLAATSEN OP!!
    LIEFS OMA

• 15 Januari 2011 - 10:24

Niels Volmer:

Heey!

Zo wauw wat een verhalen:p en je foto's zien dr echt heel jaloersmakend uit:D Heeul veel plezier nog en kom ff wel veilig terug!

ps : Davyy k mis je stiekem hihi ook namens Marijn

• 15 Januari 2011 - 12:32

T Lida En O Hubert :

Heerlijk al die avonturen die jullie beleven, dit is de essentie van avontuurlijk reizen. Als je een half jaar op reis bent kan je rekenen op stormen en andere natuur ongemakken. Het mooiste van jullie foto's en verslagen is de liefde en romantiek die jullie samen ervaren.
    Dit spettert er af. We weten zeker dat jullie van de overstromings problemen niets aantrekken. Gewoon weer een nieuwe leuke bijstelling van de plannen maken. Als Dave niet zo stevig had geremd, had Gera kunnen bewijzen dat ze ook kangroo kan klaar maken. (ha ha)
    We blijven het wel volgen.

Ome Hubert en tante Lida

• 16 Januari 2011 - 16:28

Ton:

Wat maken jullie veel mee zeg!
    Pas goed op jezelf, en veel plezier.
    Pas op voor overstekende kangeroe's!

• 17 Januari 2011 - 19:02

Jordy Van Rossum:

Hoi Davy

Het trainingsweekend in Noordwijk zit er weer op. Ik ben dit jaar voor het eerst mee geweest, ik mocht helaas niet mee naar Gran Canaria. Het is wel helemaal top geweest. Trainen op het strand in de keiharde wind, zwemmen in duinrell, Henri die een aerobic les heeft geregeld (echt gelachen). Komend weekend beginnen we weer met de 2e helft van de competitie. Hopelijk pakken we gelijk wat punten dan kan het nog een mooi seizoen worden. Want we willen natuurlijk wel dat als jij weer terug bent nog steeds in de hoofdklasse spelen.

Veel plezier daat met z'n twee.

Groet,

Jordy en Stef

• 18 Januari 2011 - 07:03

Annet En Rob:

hey luitjes
    wat heerlijk om jullie gisteren even te horen!!!!!
    en dave je komt straks terug als een echte chauffeur.
    3000 km gereden dat is echt veel.
    wij hier hebben geen idee hoe groot dat land is ,maar we proberen jullie wel te blijven volgen op de kaart ,dat is voor noa ook leuk.
    ook zij vond het geweldig om jullie gisteren te horen zeker nu ze ziek thuis is.
    nou schatten lekker zonnen ,zwemmen en genieten maar .en? waar blijven de nieuwe foto's??
    dikke kus van ons allemaal,
    mam.rob en noa
    xxxxxxxxxxxxxxxx