Zon, Modder & Skippy's - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Zon, Modder & Skippy's - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Zon, Modder & Skippy's

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

21 Januari 2011 | Australië, Coffs Harbour

Hoooi allemaal!!!

Na het vorige stukje zijn we omgereden naar Sydney toe! Dit was maar goed ook want een dag later was het dorpje waar we zaten afgesloten..

Op de weg naar Sydney hebben we nog wat mooie dingen gezien! Zoals 'The Blue Mountains' Dit is een heel groot gebied met bergen en vooral heel veel mooie natuur. Hier hebben we een grote wandeling gemaakt. Het was echt geweldig mooi, je zag grote watervallen, enorme kliffen en regenwoud. Het was alleen wel erg nat op het pad dus we moesten 2,5 uur door de modder lopen! (Davy gewoon op zijn slippers:P)

De dag erna zijn we naar Sydney gereden, het is echt een geweldige stad waar je van alles kunt beleven, mooie gebouwen maar ook gewoon natuur in het centrum.
Alleen toen we aankwamen konden we de weg niet helemaal vinden en reden we perongeluk een parkeer garage in van 1 van de duurste hotels in Sydney...oeps...

We hebben door de stad gelopen, natuurlijk de Harbour Bridge opgelopen om een super mooi uitzicht te hebben op de stad alleen is Sydney echt te duur om langer te blijven voor Backpackers zoals wij dus zijn we dezelfde dag doorgereden naar het Noorden.

We rijden nu richting Brisbane, kijken of de overstromingen weg zijn, en we willen hier Australian day vieren (soort Koninginnedag) We hebben nu al een paar dagen heel warm weer dus we zijn weer een beetje bruiner geworden! Onderweg zijn we langs een Koala ziekenhuis geweest waar Koala's zitten met verschillende ziektes ofverwondingen zoals blindheid of chlamydia. Verder bezoeken we veel dorpjes waar we 'historische plekken' (hoogstens 200 jaar oud) bezoeken zoals een gevangenis of musea.

Voor de rest gaat het koken heel goed. Elke dag koken we lekker zelf van echt Hollandse pot (boontjes met gehakt en aardappelpuree), tot Wraps en Pasta's. We slapen nu al 12 dagen gratis ergens langs de weg, er zijn best veel plaatsen waar je gratis kan douchen enzo dus dat gaat goed!

Nou dat was het weer!!
Groetjes Davy en Gera

PS: LEENDERT GEFELICITEERD!!!!

• 21 Januari 2011 - 06:17

Leendert:

Hey gera en davy,

Bedankt voor de felicitatie:P
    Jullie waren de eerste hoor:P

Suc6 met Australian day ik hoop dat het droger is daar, maar ik ga er van uit dat jullie wel opletten.
    Ik kan er van uit gaan dat jullie morgen niet langs komen:P...
    Echt gemeen dat jullie bruin kunnen worden het is hier weer onder het nulpunt:P... brrrrr.

Groetjes en happy Australian day:P (alvast)

• 21 Januari 2011 - 08:00

Lianne:

Haaaai,

jullie ook gefeliciteerd met jullie broerder! Jullie maken dus flink wat mee... echt gaaf heur! Trouwens, die 'guard' van het hotel zal zich wel afgevraagd hebben wat voor limousine er nu weer in zn garage reed... Ik zou gewoon voor de grap hebben gevraagd of-ie ff de auto wou parkeren :P
    Nou, veel plezier @ waar je bent ;)

hele dikke knuffel

• 21 Januari 2011 - 10:28

Mama:

Hoi Lieverds,
    Fijn dat we van de week even lekker bij konden kletsen. Nederland is toch wel ver weg he, vooral als hier iets te vieren valt. Maar jullie hebben genoeg afleiding.
    Nog foto's van koala's? Die stoere foto's van ergens lekker op een randje staan of zitten of je er voor de moeders niet op te zetten hoor!
    Succes met de warmte en de muggen.
    Dikke knuffel

• 21 Januari 2011 - 10:51

Licia:

Hai lieverds, fijn dat julie zo genieten!
    Als je nog meer van die heerlijke verhalen over boven de 20 graden mailt pak ik het vliegtuig hoor...
    Australian day gaat gewoon door na al die overstromingen? Fijn dat er ook nog iets te vieren valt voor mensen die het erg zwaar hebben gehad de laatste tijd. Hebben jullie ook een beetje contact met de plaatselijke bevolking? ( behalve de parkeergarage)

groetjes

• 21 Januari 2011 - 11:47

Willemijn:

Hey Gera en Davy!

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Dan is het net of je zelf ook een beetje op reis bent ;-) Het lijkt me echt geweldig om op je eigen houtje (nog leuker met zn tweetjes) rond te trekken door de wildernis en de 'beschaafde wereld'. Gelukkig hebben jullie niet al te veel last van de overstromingen. Doe maar voorzichtig en geniet ervan!
    groetjes uit Berkel,
    Liefs Willemijn

• 21 Januari 2011 - 11:50

Hoi Kids:

wat een prachtige foto's van de bergen,en wat een mooie foto van de brug.
    blij dat jullie gebeld hadden,ook noa was blij.
    wij zijn hier ook wel aan een zonnetje en een beetje warmte toe ,het weer is erg grauw en kil met veel mist .
    noa groeit als kool en doet het lekker op school.
    nou kinderen een hele fijne reis naar brisbon
    dikke kus en knuffel mam ,rob en noa

• 21 Januari 2011 - 11:58

Noa:

hoi dave en gera
    er is een nieuwe actie bij A H
    een voetbal plaatjes actie
    nu is er dat je je hoofd op een plaatje kan zetten.
    kusjes Noa

• 21 Januari 2011 - 16:01

Coby:

Hoi lieverds,

Ik hoop dat davy geen pijnlijke tenen heeft omdat hij, op zijn slippers liep! :D
    Ik vindt het echt gemeen dat jullie lekker bruin kunnen worden.
    Vandaag was Maartje met Adrian op mijn school en Maartje heeft allemaal uitgelegd hoe je nou een baby in bad doet enzovoort.
    En het was heel gezellig!
    Alleen de winter in nederland is nog niet echt helemaal voorbij hoor!
    maar ik hoop dt het snel weer beter wordt met het weer het is heel erg wisselvallig! :P
    Geniet nog maar eventjes lekker van het warme weer daarzo! maar ik wil ook wel julllie weer terug hoor!
    Ik hoor weer snel van jullie ! Liefs,

• 21 Januari 2011 - 18:11

Brenda, Jerry, Kids:

En ja, daar horen we weer iets van de andere kant van de wereld! Cool zeg, wat een mooie foto's, en die skippy's zijn ook niet echt mensenschuw. Wie is die aap die door de tralies kijkt? Hij ziet er een beetje eng uit :-)

Hopelijk is Brisbane weer een beetje droog, veel plezier nog!!
    Groetjes,
    Bren, Jer en Kids

• 22 Januari 2011 - 13:34

Ome Hubert:

Wat een prachtige natuur daar in de bleu mauntains. Je moet veel lopen maar de beloning van die prachtige vergezichten is het dik waard. Dave wel een beetje stom om op je slippers te gaan, als je je voet blesseert is de reis zo voor een week verpest. Niet meer doen dus. Wat is jullie volgende reisdoel, weer naar de stranden, gaan jullie weer de bush in, of daar waar de wind je brengt. We blijven ullie avonturen met belangstelling volgen.
    Knuffels en groetjes,
    tante Lida ome Hubert

• 22 Januari 2011 - 13:52

Papa Gerard:

Lieve Gera en Davy,
    Wat een prachtige foto's vooral die stranden....
    Ze doen mij veel denken aan jou schilderij op de je kamerdeur. Alleen de boot ontbreekt nog, misschien komen jullie die nog ergens anders tegen.
    Onderrtussen hebben we het duikdiploma van Gera officieel ontvangen, je zult het hard nodig hebben in zo'n waterland als Australie
    Geniet ervan!
    Papa.

• 22 Januari 2011 - 22:47

Ton:

Hoi Davy en Gera,
    Wat een mooie natuur, en wat zijn jullie bruin.
    Leuk om jullie zo te zien genieten!
    Veel plezier op je slippertjes Davy, misschien de volgende keer toch schoenen aan?
    Groeten Ton

• 24 Januari 2011 - 13:26

Marijn /Niels:

Yooo,

Mooi om te horen dat het goed gaat met jullie en nog niet zijn opgegeten door in steden zwemmende haaien en krokodillen.
    En kom niet als negers terug, want we willen jullie nog wel herkennen zodra jullie weer in Nederland zijn gearriveerd! ;)

Kus van Niels en Marijn

• 24 Januari 2011 - 14:49

Rosalie:

Supercoole foto's! Ziet er gaaf uit allemaal, gelukkig hebben jullie niet ontzettende lastgehad van die stomme overstromingen! Groetjes xx Rosalie