De Sunshine Coast - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu De Sunshine Coast - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

De Sunshine Coast

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

02 Februari 2011 | Australië, Port Macquarie

Hoi allemaal!

Pak de leesbril in de hand en leg weg die krant… want:
We hebben weer een heleboel te vertellen!

Dolfijn:
We zijn na Brisbane richting Fraser Island gereden, voordat we hier kwamen was er een klein plaatsje waar we langs gingen genaamd Tin Can Bay. Volgens iemand kon je hier dolfijnen voeren dus stonden wij om 7 uur in de ochtend langs de waterkant. Uiteindelijk begon het voeren om 8 uur. Er kwamen ineens 2 dolfijnen uit het wild aanzwemmen en voor maar 5 dollar p p mochten we ze voeren! Het was echt heel vet om gewoon wilde dolfijnen van zo dichtbij te zien en te voeren... Nadat de visjes op waren zwommen ze weer naar de zee en gingen wij naar Rainbow Beach!

Fraser Island:
De volgende dag zijn we naar Fraser Island gegaan. Dit is een zand eiland met een groot regenwoud erop. Met een 4 wheel drive bus reden we het strand over en hobbelde we alle kanten op! We zagen in de ochtend dingo’s die lekkere schildpadsoep hadden besteld, gebergtes met 70 verschillende kleuren zand, een scheepswrak maar het mooiste was het lunchbuffet! All You Can Eat en dat hebben we dan ook maar gedaan! In de middag kwamen we bij een enorm puur blauw meer aan waar je het water gewoon kon drinken. Ook kon je met het zand je ring poetsen, je scrubben en je haar wassen! Wel jammer was dat er een enorme regenbui viel waardoor het wat minder mooi was.

In de avond waren we in Rainbowbeach op een enorme zandvlakte die uitkeek over de zee en over de bossen. Hier hebben we de zonsondergang gezien:).

Waterfall Way:
2 dagen daarna hebben we een route gereden waarlangs allemaal watervallen gaan. Het is echt relax dat we de Jucy hebben zodat we gewoon zelf kunnen rijden. We hebben hier een wandeling gemaakt door het regenwoud en langs watervallen, je kon er zelfs onderdoor! Super Mooi was het! Alleen wel heel vermoeiend dus heeft gera de rit terug liggen pitten!

De mooiste duik Ooit! (na 10 duiken:P):
Gister moesten we om 8 uur bij een duikschool zijn. We gaan een Cave Dive doen. Ook vertelde ze dat er wat haaien zitten maar deze soorten zijn totaal ongevaarlijk. (kijk maar naar de foto’s:P) Met een boot gingen we erheen, Dit was al een attractie opzich want er waren echt mega hoge golven! We gingen 2 keer duiken, 1 keer rond de grot en 1 keer erdoorheen beide op 24 meter diepte! Aan het begin was het weer wat onwennig maar eenmaal in het water ging het super goed... en WAT WE ZAGEN!!!! Na 2 minuten zwom er al op 5 meter een enorme haai langs ons. Eenmaal wat verder zagen we een haaisoort genaamd Wobbagong.. een stuk of 10 lagen stil op de bodem. Na zeesterren, zeeslakjes, kleine morenen en zee-egels, kwamen we op een plek waar wel 15 grote Grey Nurse Sharks zaten! Maar totaal niet eng, ze zwommen heel rustig. De tweede duik was door een grot van 100 meter lang. We moesten zaklampen gebruiken om te kunnen zien wat er allemaal was. Grote gekleure kreeften, veel slakjes en zelfs eitjes van een Cuttlefish (soort inktvis). Als je de lamp erop scheen zag je al helemaal de vormpjes in de eitjes zitten. Ook zat er een soort luchtbel in de grot waar je gewoon kon ademen.. Echt raar want het was 6 meter onder zee niveau. Toen we bijna bij de uitgang waren werd het echt bijzonder! Door de zon werd het water lichtblauw verlicht en er zwommen grote Roggen en haaien voor de grot. Het was prachtig om dit te zien, we bleven daar best lang, volgens de instructeur gaan ze normaal namelijk snel weg maar nu bleven ze heel dichtbij zwemmen!!! Totaal niet eng en vooral super mooi om dit mee te maken!

We reizen nu weer terug naar Sydney om daarna richting Melbourne en Adelaide te gaan! We genieten enorm na van alles wat we deze week hebben gezien!

Jullie horen van ons!

Liefs Davy en Gera

  • 02 Februari 2011 - 07:16

    Mama:

    Jullie zijn op een plaats geweest, waar de meeste duikers van dromen, maar meestal niet kunnen doen!! Super dat het zo mooi en rustig was.
    De foto's zijn ook enorm goed gelukt.
    Fijn om jullie gister weer gesproken te hebben. Je stem horen is toch nog leuker, dan de verhalen te lezen.
    Hier is het lekker kwakkel weer en ook Lianne doet deze keer mee aan de griep. Helaas in haar toetsweek.
    Een dikke knuffel en blijf wel smeren he.

  • 02 Februari 2011 - 08:53

    Josine:

    Lieverd,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! En fijn dat jullie zo erg genieten! Jullie zijn ook al aardig bruin zo te zien op de foto's! (Ik kan me nog herinneren dat Gera vroeger het altijd heeel erg vond dat ze zo snel bruin werd!) En nu maken jullie ons er enorm jaloers mee!
    Ik ga jullie gauw proberen te bellen! Liefs

  • 02 Februari 2011 - 09:12

    Arie De Gelder:

    Wow... Nu heb ik toch wel spijt dat ik in Bali gestopt ben met mijn eerste duikles en ben gaan snorkelen. Misschien relaxter, maar zo dicht bij haaien zal ik wel nooit komen. Bijzonder dat God ook onder water een hele aparte wereld heeft gemaakt om van te genieten. Doe dat nu je de kans hebt...

  • 02 Februari 2011 - 09:15

    Stefiene:

    Hoihoi!! Wat een verhalen weer! gaaf joh dat duiken, maar het lijkt me ook wel heel eng bij die haaien. Ze zijn wel niet gevaarlijk... maar die bek met die tanden :O
    Ook het voeren van die dolfijnen, wat mooi! En die kangaroe's op de achtergrond bij het koken, echt gaaf! Australie is eigenlijk veel mooier dan NL he;)
    Geniet er nog van!!
    Oh trouwens, nog bedankt voor de kaart, hij is aangekomen!! Leukleuk!!
    En super dat je belde Geer!!! Ik kijk uit naar jullie terugkomst hahaha.
    Maar dara moet je nog lang niet aan denken!
    Dikke kus van mij

  • 02 Februari 2011 - 14:01

    Adrian:

    hoi lieve tante Gera en oom Dave!
    Doen jullie wel voorzichtig? Want ik wil jullie wel graag weer terug hebben! (voor het logeren, weet u nog?)
    Ow en de groeten van mama en papa. Zij missen jullie ook. X Adrian

  • 02 Februari 2011 - 15:48

    Noa:

    waar zat je nou????
    onder die haai???
    waarom ging je eigenlijk bij die haaien zwemmen???
    das gevaarlijk hoor!!
    groetjes Noa

  • 02 Februari 2011 - 15:54

    Annet:

    hoi duikers!
    wat een geweldig mooie foto's!,,ze kunnen zo in een natuurfotoboek
    wel gek om jullie zo tussen die haaien te zien zwemmen.
    maar dat komt door de film Jaws
    en GERA WAT EEN HEERLIJK ETEN STA JIJ DAAR TE KOKEN!
    nou nog een visje op de gril,hihihi!!!
    groetjes en liefs mam,rob en nootje

  • 02 Februari 2011 - 18:12

    Coby:

    Hello sharkspeopels !
    I am jaloers or scared for the sharks! :P
    Ik vindt het echt jammer dat ik jullie niet zo vaak kan spreken. Omdat ik om die tijd op school zit. :P
    Ik schrok wel een heeeeeel klein beetje toen Davy of jij Gera boven die haai was want, die shark had toe kunnen happen!
    Dat jullie zo bruin zijn iedereen is wel jaloers hoor!
    Verder gaat het wel goed met mij ik heb vanmorgen toen ik mijn haar uitkamde een bloedvaatje in mijn nek verstrekt dat is iets minder maar het doet echter wel erg pijn hoor!
    Ik heb met gym bij de shuttle run test: voor de toets: trap 4.5
    liefs, van mij en wel berichten blijven sturen he! want anders maak ik me zorgen!

  • 02 Februari 2011 - 18:44

    Paula -moeder Fabian:

    Hoi Davy en Gera, wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken. Leuk om jullie veslagen te lezen en de foto's te zien, ben stiekum beetje jaloers op jullie.
    Nog heel veel plezier.
    Groeten Paula en ook van Fabian

  • 02 Februari 2011 - 19:28

    Lianne:

    al die verhalen over iedereen die jaloers is en/of bezorgd omdat jullie met haaien zwemmen enzoo... pfff... niets van aantrekken hoor! IK GUN HET JULLIE

  • 02 Februari 2011 - 21:23

    Ton:

    Wat enorm veel maken jullie mee zeg!
    Leuk om te lezen.
    Ga lekker verder met genieten, en pas op jezelf!
    De foto's zijn echt heel goed, je krijgt er zo echt een goed beeld van.

    Groeten Ton.

  • 03 Februari 2011 - 07:58

    Aria:

    Hoi,

    Geniet er lekker van!
    fantastisch om zo een reisverslag van Australie mee te maken,
    ik zou er een boek van drukken,
    als jullie thuis zijn,

    verkoopt vast als een tierelier

  • 03 Februari 2011 - 16:47

    Jarnick:

    Ik vond het leuke foto's
    Ik heb vandaag mijn eerste boekverslag gedaan. Ik had daar een 8 voor gekregen! Ik wil nooit bij de haaien zwemen

  • 06 Februari 2011 - 11:55

    Oma:

    Lieve kinders,

    Wat heb ik genoten van de foto's, die Lianne liet zien. Maar ik verlang echt naar jullie, en ik zal blij zijn als jullie weer thuis zijn.

    Oma Vreugdenhil

  • 06 Februari 2011 - 16:02

    Ome Hubert:

    Lieve mededuikers leuk dat jullie ook merken dat als je eenmaal onder water bent er geen dreiging van de dieren uit gaat. Als je de dieren en hun habitat respecteert zal je merken dat jij ook wordt geaccepteerd.
    Er zijn gelukkig nog genoeg mooie gebieden en jullie hebben nog heel veel jaren om bij Neptunus op visite te gaan. Boven water is Australie toch ook een fantastisch land om te ontdekken. Jullie fotoos laten dat prachtig zien.
    Dikke knuffel van tante Lida en ome Hubert en de groetjes aan Jucy Lucy

  • 08 Februari 2011 - 16:11

    Brenda, Jerry, Kids:

    Zoals de Belgen zeggen: "amai, amai, amai". We hebben er geen woorden voor. Kunnen we dan ècht niet één dagje ruilen?????
    xxx

  • 10 Februari 2011 - 19:53

    Rob En Mam:

    hoi kids
    we willen jullie bedanken voor de lieve verjaardags kaart
    hij kwam precies op rob zijn verjaardag
    we houden het rustig vandaag en vieren rob zijn verjaardag gelijk met Noa de 27ste
    steve heeft ook zijn kaart gekregen.
    we missen jullie nu eigenlijk wel hoor,,maaaaaaar geniet maar weer lekker verderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    kus Ma,Rob en Noa
    xxxxxxxxxxxxx

  • 13 Februari 2011 - 18:25

    Rosalie:

    Wowww dave en gera! Echt waanzinnig die onderwaterfoto's! Supercool hoor! Veel plezier in Sydney en Melbourne! x

  • 25 Februari 2011 - 18:42

    Oma:

    lieve gera en davy
    ik heb jullie ,reisverslag gelezen en de foto''bewondert .prachtig,!!!
    Wat heeft God toch alles mooi gemaakt .geniet er maar van!maar wees voorzichitig met die mooie dieren
    Groeten ook van Opa liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Wereldreis!!

Trouw/wereldreis!

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2011

The End

30 April 2011

Naar het dolfinarium

17 April 2011

Weer een berichtje

05 April 2011

Liefs uit Zuid Nieuw Zeeland

24 Maart 2011

Druk Druk Druk!
Davy

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 82525

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 05 Augustus 2013

Davy en Gera op reis

24 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

New York!!

16 November 2010 - 12 Mei 2011

Wereldreis!!

Landen bezocht: