Liefs uit Zuid Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu Liefs uit Zuid Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Liefs uit Zuid Nieuw Zeeland

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

05 April 2011 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Hey Allemaal! Het is alweer 2 weken geleden sinds het laatste stukje dus we hebben weer wat dingen te vertellen:

Great Alpine Cross
De dag na Gera der val hebben we een loop gedaan van 19 km!! We begonnen al om half 8, iedereen om ons heen had wandelstokken, wandelschoenen en noem maar op en Davy liep op zijn normale schoenen en Gera op de tefa's met een kapotte rugzak. Het beginnen was nog makkelijk maar hierna beklommen we de Mt Doom van Lord of the Rings! het uitzicht was boven alleen niet zo mooi omdat we midden in een wolk zaten. Ook liepen we langs 2 KNALblauwe meren en na 6 en een half uur lopen waren we weer bij onze Spaceship!

Abel Tasman National Park:
Na de wandeling zijn we via Wellington naar het zuider eiland gevaren. Een paar dagen verder zijn we een dagje gaan kayakken. Het weer is nog geweldig (de locals zijn hier niet zo blij mee maar wij wel!) Het kayakken was erg mooi, we zagen een zeehond van superdichtbij :) en kwamen langs Split Apple Rock, een rots die precies door 2en is gespleten. We kwamen langs verlaten strandjes & eilandjes, heel mooi. Dit was tot vandaag tevens de laatste dag dat we konden douchen!

Golden Bay:
We zijn na het kayakken richting Golden Bay gereden. Dit is een grote baai met allemaal kleine dorpjes erlangs en het is vooral heel erg mooi. Door het goede weer zijn we hier bijna een week gebleven. We zijn langs een waterval gegaan, hadden een mooi strand voor onszelf, en langs Waiririki Beach, een strand met super veel bijzondere rotsformaties!

Wel was er ook een ongelukje gebeurt. We reden langs de baai en hoorde ineens... PLOP!... De ruit was gesprongen! Er zat een klein gat in maar na de volgende hobbel lag zowat heel de ruit eruit.. Gelukkig zijn we goed verzekerd en hoefde we niets te betalen. We werden in een klein dorpje goed geholpen.

Na de laatste warme zonnestralen te hebben gehad gaan we via 'the westcoast' naar het zuiden. Gisteren heeft het voor het eerst Heel de dag geregend! lekker relaxen dus.. In de avond hadden we wel enorm geluk! We reden naar een parkeerplaats dicht bij het strand om te gaan slapen. Opeens hoorde we gek gekwaak alsof er een dronken eend buiten stond. Met de zaklamp zagen we een pinguin! We stapte uit en keken rond en zagen er nog een hoop! De volgende ochtend zijn we naar een Seal kolonie geweest en hier zagen we wel 150 zeehondjes met elkaar spelen. Er zaten heel veel puppy's tussen! Het was echt geweldig om die dieren zo in het wild te zien!!

De komende dagen blijven we rond de westkust rijden, we maken nog veel meer mee maar kunnen het jullie niet aandoen om alles op te schrijven!

Het is nog maar 5 weken.. We hebben vandaag een douche gevonden! maar kijken we erg uit om thuis weer een luxe douche te nemen! 1 keer in de week douchen is iets te weinig.

Liefs,

Davy en Gera

• 05 April 2011 - 06:15

Leendert:

37 daagje's en dan is het gedaan met de rust.
    Ben benieuwd naar de foto's...

• 05 April 2011 - 06:42

Leendert:

Echt gave foto's, ze stonder er eerst nog niet op...
    Maar dat lijkt me echt lekker om te kunnen douchen...
    hopelijk doen jullie dat ook nog ff voordat je in het vliegtuig stapt:P...

• 05 April 2011 - 06:51

X:

haha idd leendert!

• 05 April 2011 - 07:49

Lianne:

Ik heb het toch gezegd ... Maarja; teva's lopen ook wel lekker. :P Wij genieten inderdaad nog eventjes van de rust en we zien jullie vanzelf wel gedouched en wel verschijnen ...

• 05 April 2011 - 07:51

Maartje Wiegel:

Ik leef helemaal mee. Wat geweldig! Ik had die pinguins graag in het wild gezien, wat een bijzondere ervaring. Geniet er van en schrijf vooral zoveel je wilt. Het is fijn om te lezen.

• 05 April 2011 - 09:47

Annet:

hoi kids
    wat een prachtige foto's weer!!!!!!!!!!
    en ja, je zou het niet geloven maar vannacht in mijn droom waren jullie al weer thuis en ik heb dave een dikke kus op zijn wang gegeven !!!!
    raar maar je was wel schoon hihihi!!
    ik kan nu haast niet meer wachten om alles te horen en jullie foto's te zien
    ook Noa vroeg gisteren of jullie al weer op mijn verjaardag terug zijn want het duurt nu wel erg lang!
    wat een geluk dat jullie verzekerd zijn met die kapotte ruit en pinguïns dat vind ik echt zo'n leuke beesten.
    nou schatten ik hoor jullie snel
    dikke kus mam

• 05 April 2011 - 09:53

Steven:

Hoi Dave en Gera,
    Wat een mooie foto's weer! Ik moet zo ontzettend lachen om jullie verhalen! Geniet er nog even van de laatste weken.
    x

• 05 April 2011 - 09:58

Brenda, Jerry, Kids:

Hallo lieve schatten,
    Nog maar 5 weken, maar jullie maken genoeg mee voor een heel leven dus dat is wel mooi!
    Finn en Kick vragen om de paar dagen wanneer jullie nou eindelijk weer eens thuiskomen. Alsof ze jullie hier dagelijks zouden zien, haha. Maar jullie avonturen worden ook door hen gevolgd en uitgebreid besproken. Vooral hoever jullie nou eigenlijk van ons vandaan zijn. Soms denken ze dat Spanje wel verder is want naar Zeeland kun je met de auto.... We proberen ze zo goed mogelijk in te lichten natuurlijk. Finn speelt nog voor het kampioenschap en Kick is al zo goed als kampioen. Dus we hebben een lekker voetbalvoorjaar. En de eerste warme dag (24 graden) hadden we afgelopen zaterdag dus dat gaat ook de goede kant uit.

Geniet van de laatste weken en denk maar zo, als je samen stinkt ruik je niks!!
    Groetjes en een dikke kus van ons vieren XXXX.

• 05 April 2011 - 11:25

Mama Ali:

Hoi Lieverds,
    Lees alle reacties maar eens goed. Jullie zijn niet de enige, die stiekem de dagen tellen. Als Annet er zelfs al van gaat dromen.......maar ik kan het me voorstellen. Een half jaar is vreselijk lang. Het is fijn om telkens even iets van jullie te horen.
    Geniet maar lekker verder. Enne... waren het teva's met of zonder sokken erin?? Volgens mij hebben we nog een hoop tegoed.....

• 05 April 2011 - 15:27

Licia:

Ha die Gera, je loopt toch niet met sokken in je teva's hé!
    Als dat zo is wordt het echt tijd dat jenaar huis komt.
    Toch wel hoor, zelfs wij missen jullie!
    Leuk om al die verslagen te lezen, en pinguins, nou maak dan maar heeeeel veeel foto's. We komen ze graag bekijken.

Liefs van ons

• 05 April 2011 - 16:49

Coby:

Hey bijna terug naar Nederland !!! Eindelijk!!!
    nog 37 daagies en dan is het weer helemaal super!!!
    Jullie moeten inderdaad fff dochen voordat jullie in Nederland zijn!

De foto's zijn verder heel leuk en mooi!

liefs, Coby

• 05 April 2011 - 21:26

Romy En Steven:

wat een leuk stukje weer zegg.!
    en die foto's ben al blij dat ik een keertje regen gezien hebb!;) hahah nee hoor..
    het schiet al aardig op he! geniet nog even van alle vrijheid en alle mooie momenten daar..

kus romy en steven

• 07 April 2011 - 12:36

Frederike En Mike:

Hoi Hoi,

Goed om te lezen dat alles goed met jullie gaat.
    Frederike en ik zijn ondertussen al weer een tijdje terug, maar als ik die verhalen en foto's van jullie zie, zou ik zo weer op reis willen.

Gaan jullie ook nog naar Franz Jozef? Ik heb daar een heli hike gedaan, is wel prijzig, maar zeker een aanrader...

en als je naar Queenstown gaat moet je niet net als ik de Fergburger over slaan, schijnt echt super lekker te zijn.

Nou heel veel plezier nog, en we blijven jullie volgen.

Groetjes Frederike en Mike

• 15 April 2011 - 21:02

Ton:

Weer mooie foto's, die ik pas laat zie. en wat leuk lijkt mij, al die dieren die jullie gezien hebben. Nog even... en jullie moeten weer naar ons kikkerlandje.

Groeten Ton.