The End - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

The End

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

08 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Lieve allemaal,

We zijn nu dan echt aangekomen bij ons laatste stukje dus ga er goed voor zitten!

Zeehonderd:
Na het zwemmen met dolfijnen en walvissen kijken in Kaikoura zijn we richting het noorden gegaan. De laatste dag gingen we eerst naar een klein kerkje en hier kregen we van de dominee een tip. We moesten onderweg ergens bij een waterval stoppen.
We gingen hier naar toe en wat we zagen was echt heel bijzonder. Vanaf de waterval en langs de rivier zaten OVERAL baby zeehondjes. We gingen op wat stenen bij het water zitten en ze speelden om ons heen. Na wat zitten ging Davy dichter bij het water en kwam een puppy hem kusjes op zijn hand geven. Jammer genoeg viel hij daarna zelf in het water. Na wat kijken liepen we naar de waterval en daar zaten echt meer dan honderd puppy's! En het gekke is dat er nergens oudere zeehonden waren. Hier gaan alle puppy's in de winter heen als de ouders gaan jagen in de zee. Een soort peuterspeelzaal dus. Na allebij nog wat handkusjes te hebben gehad en heel lang te hebben genoten van al die schattige kleine pluizige zeehondjes zijn we doorgereden om een dag later het zuid eiland te verlaten met de ferry.

Van Wellington naar Waitomo:
Aangekomen in Wellington hebben we nog een dagje doorgebracht in het Te Papa Museum. Dit is het grootste museum in NZ. Er waren veel verschillende exposities, we hebben niet eens alles kunnen zien. Ook hebben ze in Wellington een gratis douche dus wij konden er weer even tegenaan.
Hierna zijn we rustig richting de Waitomo Caves gegaan om hier een tour te doen. Waitomo is een enorm grottencomplex gevormt door limestone. En daarbij is er ook een gedeelte met miljoenen Glowworms.
De grot was opzich heel erg mooi en het glowworm gedeelte was prachtig, net alsof er overal kerstlichtjes hangen. Hoewel het pikdonker was kon je door de glowworms elkaar toch nog zien. Het mindere aan de tour is dat het erg commercieel is. We zaten in een groep met 50 Indiers en je kon hierdoor niet echt rustig van de omgeving genieten. Toch zijn we blij dat we de grot gezien hebben.

Het is een eitje:
De dag na de Waitomo zijn we naar Kawhia gegaan. Hier is ook een Hot Water Beach, en hier wilde we kijken of we een eitje en een visje konden koken in het zand. Je moet wachten tot het Eb is, dus we hebben heel de dag zitten wachten en net voordat het tijd was om te gaan.... Ging het stortregenen. Maar wij laten ons niet zomaar uit het veld slaan, dus rolden we de eieren en vis in aluminiumfolie en liepen we het strand op. Met onze tenen zochten we naar een warme bron, en toen we die vonden, groef Davy een gat. Natuurlijk hadden we geen schep bij ons dus deden we alles met de hand. We stopten het eten in de warme grond, gooide het dicht. En na even wachten in de stromende regen haalden we het weer eruit. En raad eens:........... Er was niets veranderd met het ei. Het was zelfs niet echt warm omdat we veel te veel folie hadden gebruikt en het veel te snel op hadden gegraven.

Nu zitten we in Hamilton, morgen gaan we de tas inpakken en dan is het na een half jaar genieten weer tijd om naar huis te gaan. We hebben een ongelooflijk mooie reis gehad. We hebben zoveel meegemaakt en gedaan dat het veel langer dan een half jaartje lijkt. We vinden het jammer dat dit hoofdstuk voorbij is maar hebben ook heel veel zin om iedereen weer te zien. Bedankt voor alle leuke reacties van het begin tot het eind, we vinden het super leuk dat er zoveel mensen meegenieten met ons.

Haal alvast maar de Tompoezen, Soesjes, Watermeloen, Kippesoep, Lasagna, Muisjes, appeltaart, Oude kaas, Brinta en nog veel meer (nederlands!) eten in huis. Want we komen zeker langs om jullie te vervelen met alle foto's!

Tot over een weekje!!!

Liefs D&G

• 07 Mei 2011 - 22:52

Leendert:

Tot snel... ben benieuwd naar de foto's en alvast suc6 met jullie verhalen vertellen, mischien moet je het maar opnemen ofzo hoef je niet iedere keer alles opnieuw te vertellen....
    Of als jullie ons jarloers willen maken mag dat natuurlijk ook maar ik wens jullie veel plezier en alvast een leuke en veilige reis terug....

Oja alles in huis behalve kippesoep, die moet je namelijk even vantevoren maken en een week is wel erg veel.

• 08 Mei 2011 - 06:44

Irene:

Lieve Gera en Davy,

Wat hebben we genoten van jullie verhalen. Hele goede reis terug en tot snel.

Dikke kus,
    Irene

• 08 Mei 2011 - 06:44

Josine:

Een heel goede reis terug gewenst! Ik ben echt heel benieuwd naar nog meer verhalen en foto's dus kom maar gauw langs!
    Liefs, Josine
    Ps:kon je niet stiekum zo'n klein zeehondje meenemen!

• 08 Mei 2011 - 08:00

Thijs, Maart, Adrian:

hoi lieverds,

wat een verhalen weer! wij zijn zo benieuwd naar de rest! En wat hebben wij zin in een knuffel van jullie!
    We hebben expres geen foto's neer gezet van Adrian, dan kunnen jullie lekker schrikken...
    Laatst was ik hem kwijt, had 'ie zich verstopt achter de stoel... nu schuift hij achteruit de hele kamer door!

Lasagna is ingekocht en kan elk moment gemaakt worden.
    Een veilige reis terug. Blijf dicht bij elkaar en raak elkaar niet kwijt!
    xxx ons

• 08 Mei 2011 - 10:52

Coby:

Heej lieverds,
    Dat Davy een kusje krijgt van een zeehondje ik dacht... neej dat kan niet waar zijn Gera's lievelingen zijn dat toch of eh... heeft Gera toch nog een kusje gekregen?
    Ik heb ontzettend genoten van jullie verhalen!(Sommige moest ik erg om lachen!)
    Veel suc6 met inpakken en tot vrijdag!
    Ik zal kijken wat ik in huis kan nemen als jullie terug komen!
    Maar blijf wel dichtbij elkaar! Enne hand in hand! :P
    Liefs, Coby Dikke kusjes XXX

• 08 Mei 2011 - 17:59

Annet En Rob:

hoi kids
    nou het zit er bijna op.
    wat een leuke foto's nog van die zeehondjes!
    ik ben erg benieuwt naar alle verhalen en foto"s
    volgend weekend maar vrij houden voor jullie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    vandaag wel even alvast een monchou taartje gegeten,
    nou ik zie jullie over 5 nachtjes,en vergeet jullie spullen niet daar,hihihi.
    kuzzzzzzzzzzzzzzzzzz Ma en Rob

• 08 Mei 2011 - 18:56

Ton:

Nou, ik ben benieuwd naar jullie verhalen, we hebben de brinta klaarstaan!
    Tot ziens!!

• 08 Mei 2011 - 20:55

Kayleigh & Marten:

Jullie laatste blog vanuit het buitenland.. Best gek, met zoveel plezier lazen we jullie blogs. Het mooie is wel dat we nu weer met jullie kunnen afspreken en wij zien graag al jullie foto's. Dan halen wij lekkere Nederlandse lekkernijen in huis.

Tot gauw!

• 08 Mei 2011 - 21:32

Oom Piet:

Lees ik nu over regen?
    Is dat wat vanavond toen ik naar huis ging hier ook uit de lucht viel?
    We kijken uit naar de fotos.
    En natuurlijke de echte verhalen.
    Ik wens jullie een goede reis terug.

Groeten en tot ZIENS!

• 09 Mei 2011 - 05:36

T. Aria:

Hoi,

Wat jammer dat het nu afgelopen is. Maar jullie hebben een gigantisch mooie reis gehad zeg, ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Als jullie terugkomen kan je die regen dan meenemen? Want wij snakken naar regen, althans ons tuintje, de boeren en de brandweer,

liefs en tot ziens!!

• 09 Mei 2011 - 05:44

Maartje, Wim Wiegel:

Ik heb nog nooit een glimworm gezien. Het lijkt mij heel bijzonder. Geniet nog van de laatste dagen. Een heel goede terugreis gewenst.

Wim moet vandaag eindelijk (na twee weken) weer naar school. '

Tot ziens.

• 09 Mei 2011 - 09:42

Lianne:

Haaiz,

nou ik heb nog welgeteld 4 dagen om hard te leren voordat jullie me met de foto's gaan verassen. Zoals Leen al zei: je moet idd even een videoband maken met uitleg ofsoo anders kan je het keer op keer navertellen. We zien er naar uit jullie te zien, dus: tot ziens ;)

hele dikke knuffel

J&L

• 09 Mei 2011 - 12:45

Rosalie:

Daveeee en Geraa! Nog bedankt voor de felicitatie op mn verjaardag! Hoop jullie nu echt snel weer te zien als je terug bent maar jullie lopen ongetwijfeld de ah wel weer in ;)
    Goede reis en tot gauw!! xx

• 10 Mei 2011 - 13:58

Niels:

Haha wat een verhalen weer! Een goede terugreis en gelukkig weer tot snel!!