Beste wensen vanuit Down Under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Beste wensen vanuit Down Under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Beste wensen vanuit Down Under

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

01 Januari 2011 | Australië, Cairns

Een Geweldig 2011!! (of voor steven een 2010;))

We zijn maandag vertrokken uit Bali, waar davy nog even een knipbeurt kreeg van Gera, en na de nacht door te hebben gevlogen zijn we veilig aangekomen in Cairns. We hebben veel geluk gehad want zoals jullie weten waren er nogal wat overstromingen en de dag voordat we aankwamen waren zelfs nog alle wegen rond Cairns hierdoor afgesloten. Maar toen we aankwamen scheen de zon en was alles alweer normaal!

Ons Busje is echt super vet. De eerste dag moesten we nog wel een beetje wennen. Eerst was het nog best moeilijk om een plek rond Cairns te vinden waar je (GOEDKOOP) kan overnachten. En daarbij was het in de nacht super warm! Daarom hebben we de 2e nacht een muggennet voor ons dakraam gedaan en een boek gekocht met alle gratis en lowbudget campingplekken. Maar voor de rest is het busje echt goed! Je kan overal heen en altijd heb je alles bij je!

Na de eerste dag zijn we naar het noorden gereden richting Port Douglas, wat een enorm gave wegen hier. Je rijd langs het Great Barrier reef en aan de andere kant het regenwoud! Hier hebben we ook gewoon langs de weg overnacht (met een stuk of 100 muggen bij ons).
De dag erna zijn we Crocodile farm geweest. Het leuke hieraan is dat alle dieren die je daar ziet (crocs, kangaroos, tropische vogels, koala's etc.) ook gewoon hier in de natuur voorkomen en die zie en hoor je ook gewoon. Hierna zijn we doorgereden naar Port Douglas waar we hebben gezwommen in de HETE zee. We dachten dat de zee in Bali warm was maar dit is echt bizar. Je moet hier wel tussen netten zwemmen omdat hier buiten crocs en jellyfish zitten die niet zo heel lief zijn.

Oudjaarsdag zijn we eerst naar het regenwoud gereden. Hier hebben we een tocht gelopen tussen geweldig mooie natuur. Verschillende bomen, watervallen, en gewoon heel veel natuur. Hierna zijn we weer terug naar Cairns gegaan waar we een hele mooie vuurwerkshow hebben gezien. Alle mensen uit Cairns komen hier bij een om dit te zien dus dat was wel gaaf. Voor de rest gaat het koken tot nu toe erg goed. En is alles wat je hier ziet gewoon prachtig. In de nacht de sterrenhemel 'plus wat mega batman vleermuizen' en overdag het uitzicht over het regenwoud en het rif!!!

Nou supervet dus allemaal, bedankt voor alle reacties en we hebben de foto's uit Bali ook nog op internet gezet bij het vorige verslag!

• 01 Januari 2011 - 09:50

Papa En Mama:

Hoi lieverds,
    Allereerst Gods onmisbare zegen voor 2011. Gelukkig dat Hij 24 uur per dag standby is.
    We hebben een fijn oud en nieuw gehad en de berichten zijn tot nu toe zijn dat iedereen nog heelhuids rondloopt. We hebben nog geprobeerd te bellen gister om 15 uur, toen jullie oud en nieuw vierden, maar we kunnen jullie nu niet meer bereiken. Graag snel je nieuwe nummer even mailen.
    Ziet er gaaf uit dat vuurwerk op het water. Ook super dat leuke kleine wagentje en dat je alles bij je hebt is ook makkelijk, kun je trouwens ook niets vergeten als je wegrijdt????
    Dikke kuffel voor jullie!!!

• 01 Januari 2011 - 10:30

Marten En Kayleigh:

Gelukkig geen overstromingen meer!

Allereerst de beste wensen natuurlijk! De verhalen die jullie schrijven klinken goed! Lukken alle gerechten ook in 1 keer? Of gaat er nog wel eens wat mis?

We zien jullie verslag wel weer verschijnen!

• 01 Januari 2011 - 10:32

Coby:

Hoi lieve zus en davy!
    Nu is het voor jullie ook 2011!
    Nu jullie in Australië zitten... zijn jullie denk ik wel makkelijk bereikbaar!
    Jullie zijn toch nog niet aan gevallen door een wild dier toch (:S)
    Ik bekeek jullie foto's nou jullie hebben lekker vakantie en ik moet maandag alweer naar school...
    Maar... ik spreek je nog wel eens een keertje.... (ene we hebben nog lekker oliebollen over hoor!)
    Dikke kusjes en knuffels van mij!

• 01 Januari 2011 - 10:37

Coby:

hey lieve zus en davy (childers!)
    Ik had bij dat andere berichtje moeten schrijven dat de sneeuw bij ons echt gelukkig bijna weg is !
    Het was echt niet normaal hoor!
    Maar nu ga ik nog even lekker van de oliebollen genieten! :P
    Dikke kusjes van je zusje coby

• 01 Januari 2011 - 16:10

Noa:

gelukkig nieuwjaar dikke kus noa

• 01 Januari 2011 - 19:49

Dani:

Hey Deef en Gera,
    Wat super gaaf allemaal om te zien!! Over anderhalf jaar is het voor mij en Niels ook zover maar ik geniet nu alvast van jullie heerlijke verhalen en foto's!!
    xx Dani

• 01 Januari 2011 - 20:00

O. André En T. Licia:

lieve davy en Gera,

de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. We wensen jullie Gods zegen en nabijheid toe.
    We zijn net terug uit Berkel na een grote dosis familie, weer terug in het zeeuwse!
    Gera, wat zou je vandaag genoten hebben van alle ooms, tante en de gezelligheid. Volgend jaar zijn jullie er vast weer bij.

Liefs van ons.

• 02 Januari 2011 - 18:05

Rosalie :

Davyy! Gera! De verhalen en foto's zijn echt geweldig! Wel gek hoor bij de AH! Maar gelukkig nieuwjaar nog!! En goede reis! X

• 03 Januari 2011 - 11:51

Noa:

haloo davy
    vandaag ben ik met lara mijn vriendin aan het spelen
    groetjes noa xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Januari 2011 - 19:11

Linda En Marco:

Lieve Gera en Dave, een heel goed, gezond en gelukkig 2011.
    We volgen jullie op de site en de foto,s zijn overweldigend, zo ontzettend mooi.
    Geniet van Down Under en van elkaar!!! Veel plezier nog !! xxx
    Marco en linda

• 06 Januari 2011 - 09:01

Annet En Rob:

hoi kiddoos
    wat een leuke krabbel was dat op mijn hyves.
    als ik het goed begrepen heb zitten jullie nu op de boot,
    en maken jullie een duik.
    super zeg!!
    hier is alles goed,,en ja Noa heeft niet zo veel tijd voor filmpjes ,,zegt ze ,hihihi!!
    het lezen gaat beter we oefenen thuis.
    ik ben heel nieuwschierig hoe jullie zo leven daar,en zou wel even stiekem om een hoekje willen kijken!
    nou veel plezier daar
    dikke kus mam

• 07 Januari 2011 - 18:42

Opa En Oma D G:

lieve gera en davy
    wij wensen jullie een gelukkig niewjaar en Gods zegen voor 2011.bedankt voor jullie kaart.Wat een mooie natuur is er in dat land,maar die krokodillen vind ik maar eng hoor! dikke kus oma