Moving on! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu Moving on! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Moving on!

Door: D&G

Blijf op de hoogte en volg Davy

30 November 2013 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Na het laatste reisverslag is er al weer behoorlijk wat gebeurt!

Ons werk
Het waren 3 fantastische weken.... Het werk hier kunnen we de silverbirch soap noemen. Het begint al dat we niet veel krijgen uitgelegd. Gera heeft 3 uur receptie ervaring, Dus dag 2 gaan ze samen weg en runnen we samen het park! Er gebeurt hier zo verschrikkelijk veel rare dingen. Zo zijn de eigenaren van het park best aardig maar flippen enorm als er wat aan de hand is. Daarnaast is het absoluut niet saai want er gebeurt van alles:
- 1 man is overleden (aan ouderdom)
- We hebben 2 arrestaties meegemaakt.
- Iemand wilde dronken van een brug springen
- We hebben tenten in beslag genomen omdat er een groep niet betaalde.
En nog veel meer gekke dingen.
Ook staan er op dit park wat mensen permanent (die wonen dus in een tent of caravan). En daar hebben we wel goed contact mee. zO hebben we al een echte 'kiwi' maaltijd gekregen van Nigel. Oftewel: Veel vlees en veel vet.
Na de eerste 2 weken slaat het een beetje om.
De eigenaren weten eigelijk niet welk werk wij moeten doen. Ze verwachtte dat we alles binnen 2 weken het net zo goed zouden kunnen als hun. En ze beloven veel dingen die ze niet nakomen (gelukkig geen geld dingen). Daarom is het beter dat we nu hier weg gaan. We gaan de komende dagen kijken of we hier in de buurt werk kunnen vinden want het is hier wel super mooi en het weer is ook heerlijk. Als we niets vinden gaan we lekker een tijdje reizen en dan zien we wel wat er op ons pad komt.

Davy zingt:
Op zondag zijn we hier nu een aantal keer naar dezelfde kerk geweest en dat was wel super leuk. De mensen zijn enorm vriendelijk. Tijdens de tweede kerkdienst die we mee maakte was erg bijzonder. Toen we binnen kwamen werd Dave al mee naar voor getrokken want hij moest in het koor zingen! (haha bewijs hebben we op de film). De dienst was Engels. Zuid afrikaans, Maori, Samoaans en Koreaans door elkaar. Echt heel leuk om mee te maken. En na de dienst werden we uitgenodigd om bij een Nederlandse vrouw op de koffie te komen. Ze leeft hier al sinds 1952 en na wat kletsen blijkt dat ze familie heeft op de Oude bovendijk.

In onze vrije tijd hebben we veel gezwommen, op het strand gelegen en ook hebben we gesurft!!!

En nu weer op naar een nieuw avontuur!

• 30 November 2013 - 06:21

Kayleigh & Marten:

Het waren 3 fantastische weken zullen we maar zeggen...

Hopelijk vinden jullie snel ander werk zodat jullie zo lang mogelijk kunnen genieten van jullie reis.

We zijn benieuwd naar Dave zijn optreden!

Veel plezier nog daar!

• 30 November 2013 - 07:42

Dani:

Wow wat een belevenissen in korte tijd. Hopelijk snel ander leuk werk!! Ook ik ben benieuwd naar Dave zn zangkunsten!! En laatst in de trein naar Limburg nota benen liep ik je broer tegen het lijf, zo grappig!!
    Veel succes met werk zoeken en hoe staat het met de auto!? Al gemaakt?
    Have fun!!

• 30 November 2013 - 08:02

Aria:

Waarom gaan jullie niet geld verdienen met Davy's zangkunsten. Elke dag een paar uur optreden op straat en dan............

Heel veel succes gewenst met het zoeken van een nieuwe baan! Geniet ervan!

• 30 November 2013 - 09:47

Josine:

Ik heb net Deef opgegeven bij ons koor voor als jullie terug zijn! Maar tot die tijd maar heel hard genieten! X