Merry Christmas - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

27 December 2010 | Indonesië, Sanur

Hey Allemaal!

De laatste keer dat we wat schreven waren we net in Kuta aangekomen. Ondanks alle verhalen die we hierover hoorde viel Kuta best mee. Natuurlijk is het super druk maar je kon wel heerlijk aan het strand uitrusten en goedkoop kleren kopen (wat Gera dus ook heeft gedaan;))

Hierna zijn we naar een plaatsje gegaan helemaal in het zuiden van Bali 'Padang Padang'. Vanaf hier zijn we met een scooter naar Uluwatu geweest. Hier staat een mooie tempel op een klif. Echt een geweldig uitzicht. Het mooie was ook dat er net een grote ceremonie was! Echt enorm veel mensen, danseressen en een of andere priester (die de broer van Ome Hubert wel MOET zijn:P).

Na Padang Padang zijn we weer terug naar Sanur gegaan. Vanaf hier zijn een dag met Fred mee gegaan (Gera der oude stage begeleider) en die heeft laten zien waar de donaties van Gera der ouders naar toe zijn gegaan. Dit zag er echt vet uit, je ziet dat je heel veel voor mensen kan betekenen.

Ook hebben we in Sanur kerst gevierd. Kerst is hier wel anders zonder sneeuw, kerstmuziek en de familie waarvan je houdt om je heen. Toch hebben we het hier super hoor. Gera is 1 van de weinige die kan zeggen dat ze is verbrandt met de kerst;) (het was 35 graden!) Ook hebben we onszelf maar verwend met een 5 gangen diner met een kinderkoor en Live muziek in een superluxe restaurant.

Vanavond reizen we door naar Australie. Hier hebben we echt super veel zin in! Bali was super leuk maar het is tijd voor een nieuw avontuur. In Australie hebben we alle vrijheid omdat we zelf een autootje hebben, alleen moeten we wel zelf koken op 1 gaspitje!! (nog tips???)

Nou we wensen iedereen een SUPER leuk oud en nieuw en de foto's houden jullie tegoed want het internet hier is niet zo snel!

Veel sneeuwplezier!!!

Dikke kus Davy en Gera

• 27 December 2010 - 06:35

Leendert:

kan je geen magnetron meenemen in je autotje:P lijkt mij wel makkelijk...
    Veel plezier daar, en alvast een leuk uiteinde:P

We spreken elkaar.

kus

leendert

• 27 December 2010 - 08:53

Steven:

Ik kook al m'n hele leven op 1 gaspitje dus geen probleem! Wentelteefjes zijn zo gemaakt!

• 27 December 2010 - 08:59

Steven:

Krokodil schijnt ook lekker te zijn:

Krokodillengevaar na overstromingen Australië SYDNEY - Overstromingen in het tropische noorden van Australië hebben geleid tot een krokodillenalarm. Meerdere van deze reptielen zijn gezien in overgelopen waterwegen, meldden autoriteiten maandag.

Burgemeester Andrew Lancini van Hinchinbrook Shire zei dat meerdere inwoners de zoutwater-roofdieren hadden waargenomen.

Overvloedige regenval heeft delen van de staat Queensland onder water gezet, toen de tropische storm Tasha zaterdag over de staat trok. Het water heeft enkele dorpen afgesloten van de buitenwereld. Het dorp Chinchilla is deels geëvacueerd, nadat er 10 centimeter regen viel in één nacht.

• 27 December 2010 - 09:09

Marten En Kayleigh:

Wish you luck met maar 1 pitje! Bekijk het positief, zo heb je ook weinig afwas :p Heel veel plezier in Australie. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met die auto. Fijne vlucht alvast!

• 27 December 2010 - 09:28

Coby:

Mijn verjaardag was gezellig hoor!
    Ik ga morgen samen met Franciska, Maartje, Matthijs, Ik, (paps) Volgens mij ook Lianne naar de Nieuwe Narnia!
    Willeke had gister gebeld en zei dat ie geweldig was!
    Ik moest wel lachen om die kaart dat jullie een hoop oliebollen hadden meegekregen (Hebbben jullie ze al op?) Hier in Ned. Ligt nog steeds sneeuw het is wel echt glad!

ik spreek je wel eeen keertje weeer!
    I love You So! van je 15 Jarige zusje

• 27 December 2010 - 13:10

Brenda, Jerry, Kids:

Klinkt allemaal heel erg leuk. Spannend, weer een nieuw land!

Hieronder volgen wat recepten voor éénpans gerechten:

Men neme:
    Macaroni (maakt niet uit welke)
    blikje rode zalm (wel even graatjes uit vissen),
    1 bakje creme fraiche
    1 kruidenkaasje zoals boursin
    Je kookt de macaroni gaar, doe even apart, je mikt de rest van de ingredienten in het pannetje en roert op zacht vuur tot het een saus is geworden. Doe de macaroni er weer bij, effe roeren, klaar!! Lekker met sla, tomaat, komkommer. Je kunt ook nog halve minitomaatjes door de saus doen.

Recept 2:
    Gehakt rullen, ui en paprika erbij, chili con carne kruiden en evt 100ml. tomatenpuree erbij. Blik (bruine/kidney) bonen erbij. Goed doorwarmen. Lekker met stokbrood.

recept 3:
    zakje tortellini met kaasvulling
    Pakje diepvries spinazie
    1 kruidenkaasje a la boursin
    Tortellini gaar koken, even apart zetten. spinazie en kaas bij elkaar verwarmen, tortellini erbij. Klaar!

Verder: veel soepies met brood, salades met gerookte kip, kaas of stukjes worst, stokbroodjes gezond etc.

De moeders hebben ook vast nog wel goede ideeën. Heel veel plezier, een dikke kus van ons allevier.
    Veel liefs, Bren, Jer, Finn en Kick en alvast een goed uiteinde van 2010 en een goed begin van 2011!

• 27 December 2010 - 22:15

Josine:

Hee leukerds!
    Heerlijk lijkt me dat kerst vieren aan het stand...ik kan me er weinig bij indenken! Leuk om jullie verhaal weer te lezen! Hopelijk hebben jullie binnenkort weer internet wat wat sneller is, want ik ben zoo benieuwd naar foto's! Dan nog een nieuwtje uit Berkel en Rodenrijs! Dick en Rian hebben een dochtertje! Nikki de Gelder, maar miss. hadden jullie dat al gehoord!
    Ik ga van de week even proberen te hebben, ik heb nog een goedkoopnaarhetbuitenlandbelacount met veel geld erop!
    Heel erg veel plezier nog, en alvast een hele fijne jaarwisseling!
    Liefs!

• 28 December 2010 - 19:44

Corné En Willeke:

Hej

Spannend...naar Australie
    koken op een pitje is niet zo moeilijk hoor...hebben wij ook gedaan hele maand in noorwegen! gewoon rijst of pasta koken in pannetje afgieten en dan groenten en vlees erdoor gooien of vegetarisch en geen vlees...is ook lekker met paar kruiden erdoor ;)

Succes!
    Corné en Willeke

• 28 December 2010 - 22:50

Ton:

Leuk, naar Australie, in die auto.
    Lekker koken op een pitje, hopelijk lukt het een beetje.
    De sneeuw dooit nu aardig, maar jullie hebben wel een laagje gemist dit jaar!
    Toch, als ik het in kon wisselen, voor warm weer, dan wist ik het wel.
    Gezegende jaarwisseling toegewenst.

• 29 December 2010 - 17:09

Noa:

is hetegt egt overstroomt xxx noa

• 31 December 2010 - 09:53

Annet En Rob:

hoi kinderen
    wij willen jullie een heerlijke oudejaars avond,,en een fantasties,tegek ,gezond ,gelukkig ,liefdevol en reislustig nieuwjaar toe wensen,,ennnnnnnn!
    PAS OP!!!,,met vuurwerk ,,hihihi!!
    proost,,
    p s laat even weten of jullie last hebben van overstromingen!!??
    dikke kussssssssss rob, ma en noa
    xxxxxx

• 31 December 2010 - 16:19

Steven:

GELUKKIG 2010! Jullie zijn de eerste :-)

• 31 December 2010 - 18:11

Ton:

Beste wensen voor 2011!
    Hier is het nog 2010, bij jullie al niet meer.
    Raar idee.

• 01 Januari 2011 - 01:10

Marten En Kayleigh:

Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2011! Hoe was het om als 1 van de eerste het nieuwe jaar te mogen vieren? Heel anders als hier? Hier verloopt alles rustig. Veel plezier in australie!

• 01 Januari 2011 - 09:03

Hahahaha 2011 ! Gek!