Down Under deel 2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Down Under deel 2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Down Under deel 2

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

08 Januari 2011 | Australië, Airlie Beach

Hallo Lieve Allemaal!!

Hier weer een bericht van ons:) Ga er maar goed voor zitten want we hebben een heleboel te vertellen!

Na ons laatste bericht zijn we gaan duiken in 'the great barrier reef'. Alleen de tocht naar het rif toe is al bijzonder. Je ziet alleen maar
mooie natuur, het was echt mooi! Ook is het echt goed dat we onze PADI hebben want we mochten gelijk best diep duiken en de tweede duik mochten we samen zonder gids duiken dus dat was echt vet! Grappig was nog wel dat Davy voor zijn eerste duik vertelde dat hij een Haai wilde zien en we zagen een witte rifhaai van 2 meter (geen zorgen deze bijten geen mensen;)) en bij de tweede duik zei hij dat we een schildpad wilde zien... We zagen hem tijdens het duiken niet en we kwamen op de boot
en toen zagen we er alsnog 1 boven water!

Hierna zijn we richting het zuiden gegaan. Een paar dagen lang hebben we langs de kust gereden terwijl we in leuke dorpjes en bij mooie stranden gestopt zijn om even te relaxen. Tijdens onze reis zagen we allemaal leuke dieren! Papagaaien, veel salamanders en heel veel verschillende soorten vogels! Ze maken ook de raarste geluiden, sommige klinken als mobieltjes, gillende meisjes enz. Nee het is niet echt stil in de natuur;). Ook gaat het kamperen ons echt goed af. We zoeken samen goedkope of gratis plekjes om te overnachten en (vooral Gera) maken heerlijk eten klaar.

3 dagen geleden zijn we in Airlie Beach aangekomen. Hier hadden we een promo om een zeiltocht te maken langs enorm mooie plekjes. De boot vertrok alleen dezelfde dag en de volgende pas 3 dagen later! Maar we hadden geluk want voor dezelfde korting kregen we een luxere zeiltocht waarbij ook nog een gratis duik zat!

De reis was echt GEWELDIG! Een uur voordat we vertrokken regende het echt hard, maar na 15 minuten varen klaarde het op en hadden we zon! We vaarden naar een eiland met 1 resort erop, en hier mag ook niemand anders slapen! Dus alleen maar natuur en wij!:) De volgende dag werden we om 6 uur gewekt om met de boot naar 'Whitehaven Beach' te gaan. Op de pier zagen we nog even een schildpad dobberen, echt maf! Het strand was inderdaad prachtig! met zulk blauw water! En tijdens een wandeling door de mooie natuur.
zagen we allemaal enorme hagedissen! Hierna hebben we ook nog gedoken en gesnorkeld. Tijdens het snorkelen zagen we nog 2 schildpadden (als enige van de boot) en hier hebben we echt 20 minuten mee gezwommen! Je kan ze zelfs aanraken zo dichtbij! In de avond mochten we als enige (omdat we gecertificeerde duikers zijn) een nachtduik maken! We vonden het best spannend maar geweldig!
We zagen dieren die zelfs de duikinstructeur nog nooit gezien had! Toen we later boven kwamen was heel de hemel gevuld met sterren.
De volgende dag nog snorkelen en daarna terug met de boot naar Airlie Beach!

We gaan nu verder naar het Zuiden richting de overstromingen als het kan, we zoeken uit of de weg open is en anders moeten we kijken of we het vliegtuig moeten nemen. Dit hopen we natuurlijk niet! We houden jullie op de hoogte!

Veel liefs!
Davy en Gera

• 08 Januari 2011 - 08:49

Lianne:

Goeiemorgen! Tjonge, wat hebben jullie al flink wat meegemaakt als 'gecertificeerde duikers'. Nog even en je mag er 'dubbeldik ervaren' voorzetten. Ik ben dan ook superjaloers aan het worden, in mn dromen vlieg ik er ook heen :P. Maargoed, hoop dat het zuiden snel opdroogt. In Nederland ligt Limburg gedeeltelijk onder water (overvloedig smeltwater); dus hier houden ze het ook niet droog :P. Gelukkig hebben wij heel wat betere dijken dan in het dordroge Australië. Have fun!

Lianne

• 08 Januari 2011 - 10:41

Brenda, Jerry, Kids:

Wauw, wauw en nog eens wauw!!! We genieten zo van jullie verhalen!!
    En we zijn maar een ietsiepietsie jaloers hoor...We weten wat het is om onder water allerlei wonderen te zien. Soms weet je niet eens wat het nou is waar je naar kijkt, vooral 's nachts. Geniet van elke minuut en probeer te onthouden hoe je je voelde.

Hier alles best, al zijn er wel wat schrikreacties op de giftige stoffen die via het bluswater in onze natuur (en drinkwater?) terecht zijn gekomen bij het blussen van de brand in Moerdijk.

Vandaag heeft Finn voor het eerst een Judotoernooi en daar gaan we zo dus kijken. Vanavond speelt er een goede band in ons café en gaan Jer en ik lekker los. De kids logeren dan bij Opa en Oma. Morgen is de laatste dag van hun kerstvakantie en hebben we ze beloofd dat we naar de bioscoop gaan. Finn had daar bonnen voor gekregen voor zijn verjaardag. Een leuk weekend voor de boeg dus. Toch zouden we best even met jullie willen ruilen :-).

En zo rijgen de dagen zich aaneen en iedere keer als we jullie berichten lezen dromen we weg.....richting de prachtige natuur en het avontuur dat jullie beleven.

Oh ja, na 16 jaar is mijn dienstverband bij BIRD beeindigd en ben ik mijn eigen bedrijf gestart. Ook hartstikke leuk, het harde werken voelt helemaal niet als werken en dat is de grootste verassing en beloning van deze beslissing.

Heel veel plezier en goede reis verder richting het zuiden. Hopelijk hoef je geen vliegtuig te nemen maar pas goed op. We denken aan jullie. Heel veel liefs en dikke kussen van ons viertjes. xxx

• 08 Januari 2011 - 19:36

Kayleigh En Marten:

Zo wat hebben jullie weer een hoop meegemaakt, echt gaaf om de hele tijd in die mooie natuur te zitten! Echt super ook dat jullie zoveel kunnen duiken! Hier gaat alles goed, we beginnen lekker onze draai te vinden, zeker nu werk en studie ook weer begonnen zijn.

Geniet nog verder!

Kayleigh en Marten

• 09 Januari 2011 - 13:06

Stef:

Wat een geweldige verhalen elke keer! Ik lees ze echt met veel plezier!!
    Die foto's zijn ook zo super gaaf! Hoe vinden jullie Australië? Mooi he!!
    Geniet van alles!!

Liefs, Stef

• 09 Januari 2011 - 13:23

Wouter En Marjolein:

Jullie voelen je daar als visjes in het water zo te lezen :D Supergaaf wat jullie allemaal mee maken. Ik kan me er haast geen voorstelling van maken hoe mooi het wel niet is. Ik ben dan ook nog nooit verder dan frankrijk geweest... (Wouter des te meer dus die komt volgende week gezellig langs denk ik)
    Haha nee hoor! Genietse met z'n tweetjes daar! Wij blijven (een beetje jaloers) jullie verhalen op internet volgen!

Veel liefs

• 09 Januari 2011 - 18:28

Coby:

Goeiemorgen! Wat geweldig hebben jullie het blijkbaar daarzo...!
    Ik ben echt super jaloers hoor! :P
    Dat jullie die dieren allemaal van dichtbij kunnen bekijken!
    Ik wou dat ik dat ook kon.
    Die foto''s WOW!!!
    Die 10 de foto van deze bericht! hihi het lijkt wel een hele grote krokodil!
    Ik ben met paardrijden naar de gevorderen gegaan dus nog een lesje hoger! Ik ga nu echt dresuur rijden Klasse L. volgende proef is: L1a
    Zo te zien zijn jullie lekker bruin gebakken! Ik mis jullie ontzetten ik zou maar gauw terug komen haha :P :D
    Want: je hebt nogal wat donaldduck's te lezen en de nieuwe Pocket van donald duck (die zat bij de ... donald duck!!!!!!)
    Veel plezier@ en tot gauw in Nederland!

• 11 Januari 2011 - 01:16

Mike Van Eekelen:

hey heey,

al wat verder gekomen? of zitten jullie vast? wij hebben voor de 15 een vlucht geboekt naar Brisbane.. maar hoorde net dat daar ook al overstromingsgevaar is....
    mooie foto trouwens van jullie op de boot, heeeel goed genomen:P hoop dat jullie naar beneden kunnen komen.
    Groetjes,
    Frederike en Mike

• 11 Januari 2011 - 08:28

Hey Davie En Gera :

He leuk om te lezen allemaal dat het leuk is en goed gaat.
    Mooie foto's ook.
    We hebben afgelopen weekend het trainings weekend gehad en het was weer heel gezellig maar we misten je wel. Nu jij er niet was is stephan Glastra voetballer met de gouden schoen geworden.
    Ben je weer een beetje op de hoogte groetjes ADO en de rest natuurlijk .
    Veel plezier nog

• 11 Januari 2011 - 21:11

André, Eline, T&J:

Hoi Davy en Gera,

Wauw, wat kunnen jullie lekker genieten! Daar is de wereld voor gemaakt.

Dus blijf dat lekker doen, dan genieten wij met jullie mee!

Liefs, André, Eline Thirza en Jessie