Op de helft! - Reisverslag uit Raymond Island, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Raymond Island, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

15 Februari 2011 | Australië, Raymond Island

Hallo allemaal,

Het was alweer een tijdje geleden dat we wat geschreven hadden, dus we hebben weer veel meegemaakt.

Sydney:
Na de duik zijn we richting Sydney gereden. Eerst wilden we hier niet blijven omdat het erg duur is maar we hadden geluk! We zijn iemand tegengekomen op de reis die in Sydney woont en hij vertelde ons dat we zolang als we wilde bij hem konden slapen! Het huis stond dichtbij Bronte Beach en met de trein was je zo in de stad. We hebben heel de stad verkend en die zaterdag was het 42 graden!! (het was de warmste week ooit in Sydney) Dus toen zijn we met de ferry langs de Opera House naar Manly gegaan. Dit is een deel van Sydney met een prachtig strand. op de terugweg was het donker en had je op de Ferry een waanzinnig mooi uitzicht op heel de stad die helemaal verlicht was. Na 3 dagen zijn we verder naar het zuiden gereden.

Jervis Bay:
Dit is een super mooi plaatsje met blauw water, waar 100 dolfijnen wonen, en ook is het het witste strand van de wereld te vinden. Ook kan je hier snorkelen, je kon roggen zien zwemmen. We hebben een dolfijnen cruise gedaan maar na Sydney was het meer gaan regenen dus stonden we op het dek heel erg nat te worden! We zagen 2 baby hamerhaaien en dolfijnen die voor de boot zwommen, alleen waren we na de tour zo verregent dat we gelijk weg wilde rijden. Uiteindelijk besloten we toch nog een dag te blijven en dat was een goede keuze! Het klaarde op en we zijn gaan Kayakken, in de middag lagen we op het strand. We wilden net vertrekken toen Gera ineens dolfijnen zag! We renden naar het strand en een uur lang zwommen ze voor de kust en maakte ze enorme sprongen!

Mt kusziosko:
Omdat het weer toch weer wat minder werd zijn we niet langs de kust blijven rijden maar hebben we 'The Great Alpine Road' genomen. We reden door een prachtig berggebied. 10 jaar geleden zijn er hier 160 bosbranden geweest door een enorme storm en dat kon je nog erg goed zien. Hele gebieden waren grijs van de dode bomen. Ook hebben we hier Mt kusziosko beklommen. Dit is het hoogste punt van Australie (2228 m) Het echt heel gaaf. En omdat we boven de wolken kwamen met een ski lift, had je een mooi uitzicht en was de hemel knalblauw!

Koala spotten:
Nu twee dagen later hebben we nog steeds spierpijn van het lopen dus doen we het iets rustiger aan;). Vandaag zijn we naar een eiland geweest waar je rond kon lopen en overal zaten Koala's! Davy heeft gewonnen met Koala spotten, totaal hebben we er 27 gezien. Het zijn echt enorme lieve pluisballen die 20 uur per dag slapen en de rest van de dag eten! Wat een mooi leven toch.

Nou dit was weer een aardige Update van onze reis. We zijn nu net over de helft maar kunnen eigenlijk niet voorstellen dat we nog een keer zoveel gaan meemaken.

Liefs Davy en Gera!

PS: de foto's komen een andere keer!

• 15 Februari 2011 - 04:11

Leendert:

Hey echt gaaf dat jullie bij iemand konden blijven slapen, lastig hé regen.... het is te merken dat jullie al een tijdje uit nederland weg zijn:p....

Groetjes

• 15 Februari 2011 - 07:11

Marten En Kayleigh:

Leuk om weer een update te krijgen. Ik vond het ook echt super leuk dat jullie ff belden! Wij hebben de kaart ook ontvangen. Geniet nog lekker van de reis,pas de helft, hoe relaxt!

• 15 Februari 2011 - 13:23

Moeder Annet:

Hallo Davy en Gera,

Wat leuk dat jullie bij de mensen in huis konden, dat is weer lekker goedkoop en daar gaat het natuurlijk om... hè Dave ;-)

Jullie zitten nu pas op de helft maar het lijkt wel alsof jullie al een jaar weg zijn. Jeetje wat vliegt de tijd!

Hier gaat alles goed. Noa is bijna jarig en daarom vieren wij over twee weken haar kinderfeestje. We hebben een carnavalsthema. Ook doen we bingo en koekhappen.

Het is hier verder nog steeds een beetje koud. Alhoewel vandaag het zonnetje te zien was.

Hoe was jullie Valentijnsdag? Ik heb een kaart aan Rob gegeven met mijn eigen foto er op. Haha!

Kunnen jullie niet zo'n leuk koala-beertje voor Noa meenemen of opsturen voor haar verjaardag ;-) Volgens mij zouden Bobby en Balou dat ook erg leuk vinden!

Heel veel plezier de komende tijd en we hopen de foto's snel te zien!

Groetjes en veel liefs,

Mama

• 15 Februari 2011 - 17:57

Coby:

Leuk dat jullie dat allemaal mee maken!
    Gera! ik vondt dat belletje weer super leuk is heb je nog maar 2x gesproken en mams veel meer maar dat is, niet erg hoor!
    Ik ben blij dat jullie al over de helft zijn! :D IK hoor gauw van jullie!
    Liefs, mij

• 15 Februari 2011 - 18:00

COby:

Vervolg van het vorige berichtje die bij deze verhaal hoort:
    Ik was vergeten om te vertellen dat ik de BOX FLIKKEN MAASTRICHT heb gekocht. 13 DVD'S EN DE ALLE 4 SEIZOENEN DAARVAN!
    Liefs, Coby dusss als jullie keertje een van die willen kijken? Welcome!

• 15 Februari 2011 - 18:59

Papa En Mama:

42 graden, we moeten er niet aan denken. Dat was vast genieten om in een gewoon huis te zijn met douche en wc!!!
    We hebben hier ons eigen koala knuffelbeertje zo nu en dan. Vandaag weer lekker een oppasdag gehad, genieten hoor. Je moet maar telkens even Maartje's of Coby's site kijken, dan blijven jullie een beetje op de hoogte.
    Knap dat jullie de tocht op de Mt kusziosko gehaald hebben. En die foto met sokken in sandalen houden we nog wel tegoed!!
    Kus van ons.

• 16 Februari 2011 - 13:29

Frederike:

Hi Davy en Gera!

Ik zie dat jullie onze tips gedaan hebben, leuk joh!
    Ik ben nu weer terug in het koude Nederland. Als ik dit nu zo lees krijg ik toch een beetje heimwee naar Australie!
    Nog veel plezier en als jullie terug zijn moeten we een keertje iets afspreken.

Groetjes Frederike (en Mike die in Nieuw Zeeland zit)

• 17 Februari 2011 - 19:21

Ton:

Hoi Davy en Gera,
    Warm weer lijkt mij heerlijk op dit tijdstip van het jaar, maar 42 graden!
    Leuk dat jullie zoveel mee maken, en leuk dat wij het kunnen volgen.
    Veel plezier maar weer verder!

• 23 Februari 2011 - 15:08

Henri Van Zeist:

Hoi Dave en Gera.
    Dave nog bedankt voor je leuke reactie en steun op de Togb-site. Ook ik ben trots op wat we momenteel presteren. De laatste 7 wedstrijden ongeslagen en maar 2 goals tegen is zeker iets om trots op te zijn. Zeker als je bedenkt dat het op een niveautje hoger is. Maar we zijn er nog lang niet! Als we aan het eind van de rit ook op deze plaats staan is het seizoen meer dan geslaagd. Fijn te weten dat met jullie alles goed gaat. Zorg goed voor elkaar en tot ziens in goede gezondheid. Gr train.