The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Davy Looije - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

05 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Zo hier komt ons laatste berichtje uit Australie!

Na ons vorig stukje zijn we voorbij Melbourne gereden om te beginnen aan de Great Ocean Road. Dit is een weg van zo'n 200 km langs de oceaan en allemaal mooie plekjes. Te veel om allemaal op te schrijven dus:

Het begin was aan het begin en het eindigde aan het einde.

Nee we begonnen bij Torquay en hadden super veel wind. We hadden gelezen dat het altijd winderig is hier dus dachten dat het normaal was maar blijkt dat het 'het staartje' was van de Cycloon was. Dezelfde dag hebben we gratis pizza gegeten bij een 'community' bijeenkomst, het was heel gezellig en leuk om voor een avond bij de locals te horen.

Een stuk verder hebben we zeehonden kunnen zien vanaf het strand!! (gera was er niet weg te krijgen)

Daarna zijn we naar Otway National Park gegaan. Onderweg zijn we gestopt om te wentelteefjes te eten ONDER de Koala's!!! Er zaten er super veel (bij de 100 zijn we gestopt met tellen) ook een paar met baby's. Toen we hier op de terugweg langskwamen liep er zelfs 1 over de weg. Hij ging laag in een boom zitten en we konden hem aanraken en op de foto:D.

Na de Otways reden we richting het westen langs allemaal 'the 12 apostels' en andere mooie landschappen. Bij deze kust zijn er in 100 jaar zo'n 100 schepen vergaan.

Ook zijn we in een oude vulkaan geweest met een meer in de krater. die niet actief is natuurlijk. Hier konden we Emu's van dichtbij zien. Heel dichtbij want ze aten bijna het brood uit onze handen. We hebben nog veel meer mooie dingen gezien maar we moeten nog wel wat te vertellen hebben als we weer terug zijn.

Nu zitten we bij Tracey. Gera had haar en der 2 kinderen in Bali ontmoet 2 jaar geleden. Ze woont dichtbij Melbourne dus het is ideaal om hier een paar dagen te slapen. Ze heeft ons gister ook nog mee genomen naar een Balinees Restaurant dus we worden weer eens verwend. Warme douche, lekkere hapjes en een heeeeerlijk bed.

Australie was een geweldige ervaring en we hebben super veel mooie foto's (bereid je maar alvast voor als we terug komen) maar we kijken nu uit naar het laatste deel van onze reis: NIEUW ZEELAND!!!

Veel liefs, D&G

PS:
We hebben wat vragen gehad over of er nog wat D&G acties waren.
Om op te sommen:
- 2 keer de camera bij een informatie centrum laten liggen (1 keer gera 1 keer ik) Wel heel snel weer terug gegaan.
- het snoertje van de camera (hebben we ook weer terug)
- Mijn zonnebril ligt nog in Sydney
- We hadden een handdoek laten drogen op het dak en zijn toen weg gereden
- ik ben de tankdop na het tanken vergeten (A) (hebben we niet voor hoeven betalen)
- Gera der slippers staan nog ergens in het noorden
- en nog een paar kleine dingen

Maar belangrijke dingen zoals paspoort of tickets hebben we heel veilig in een map in het busje opgeborgen. Ook hebben we alle foto's op 2 usb stickjes staan en al in een map zodat als de camera kwijt raakt we alle foto's nog hebben....

Valt mee toch.....

• 05 Maart 2011 - 09:15

Papa En Mama:

Lieve Gera en Davy,
    Die Gera blijft iets bijzonders met zeehonden houden , of het nu Pieterburen of Torquay is.
    Mogelijk kan ze Lenie t´Hart opvolgen want die is er van de week mee gestopt.
    Al die verloren voorwerpen doet mij wel denken aan klein duimpje.
    Gelukkig hoeven jullie de weg niet terug te vinden in Australie!
    Vergeet vooral niet om te genieten en al die indrukken mee te nemen.

Liefs Papa en Mama

• 05 Maart 2011 - 09:15

Papa En Mama:

Lieve Gera en Davy,
    Mogelijk kan ze Lenie t´Hart opvolgen want die is er van de week mee gestopt.
    Al die verloren voorwerpen doet mij wel denken aan klein duimpje.
    Gelukkig hoeven jullie de weg niet terug te vinden in Australie!
    Vergeet vooral niet om te genieten en al die indrukken mee te nemen.

Liefs Papa en Mama

• 05 Maart 2011 - 09:23

Kayleigh En Marten:

Een mooie route die jullie gereden hebben! Ik ben benieuwd naar de foto's!

Heel eerlijk van jullie om jullie acties te vertellen, maar we zijn ook benieuwd naar de "kleine acties". Heel veel plezier in Nieuw Zeeland en een fijne vlucht!

• 05 Maart 2011 - 11:46

Andre En Licia:

ha lieverds,

ik vind het gewoon errug meevallen wat jullie tot nu toe vergeten zijn!
    die zeehonden lijkt me helemaal geweldig net als de koala's en kangeroes. De tekening die we van Gera kregen is prachtig!
    Geniet maar van nieuw zeeland en tot gauw...

dikke kus van ons

• 05 Maart 2011 - 13:55

Christy:

Jullie zijn echt zoooooo superbruin :O, Ik ben jaloers!:P

Davy, als je terug in nederland bent, kom je dan wel even hallo zeggen in de albert heijn?!:D En dan wel op de woensdagavond he! [a] We missen je allemaal!

Groetjes! Christy

• 05 Maart 2011 - 19:49

Annet:

hoi kinders
    wat leuk om weer wat foto's van jullie te zien,,,uhhhhh,,,dave je HAAR??
    wat een prachtige foto van jullie,
    noa is erg blij met de brief die ze kreeg op haar verjaardag en wij vonden de tekening erg mooi.
    lekker om even in een goed bed te slapen ,wat lief van haar dat dat mag.
    en noa zegt ,WAT EEN ROMMEL HEBBEN JULLIE GEMAAKT MET DIE WENTELTEEFJES!!!!!!
    en ze zegt,WAT GRAPPIG DAT GERA HAAR HAAR IN EEN BAKKIE GING WASSEN!!
    ze wil ook even zeggen dat ze vandaag met Steve naar de bios is geweest,WAS ERG LEUK.
    nou ik wens jullie een fijne reis en laat ons wel even weten als jullie goed aangekomen zijn.
    dikke kus mam ,Rob en Noa

• 05 Maart 2011 - 21:56

Brenda, Jerry, Kids:

Hé, Lieve Schatten, fijn om weer wat van jullie te lezen. Gaaf zeg, zeehonden, emu's en koala beertjes. We zijn benieuwd naar de rest van de foto's. Zeg Dave wat ben je blond geworden joh, of heb je je haar soms laten verven? En jullie zijn ook poepiebruin. Hier is het nog zo hartje winter dat we bijna doorschijnend zijn geworden. We snakken nu naar het voorjaar, en dan zien we jullie foto's, wauw! De laatste etappe wordt vast prachtig en we zijn benieuwd welke avonturen jullie nog gaan beleven. Effe denken, hebben we nog nieuws uit Noordhoek? Het is carnaval, Jer en ik zijn gisteren wezen hossen. Was leuk! De kids logeerden bij ome Hubert. Tante Lida ligt in het ziekenhuis, operatie is gelukt, even aansterken en dan naar huis. Maar de kinderen hebben samen met Opa alleen maar ondeugende dingen gedaan. Heeeeel laat naar bed, de hele avond kaarten en stiekum in oma's bed geslapen. Vanochtend elkaars broek aan (kilometer te lang en kilometer te kort, dat is natuurlijk lachen...) en ze hebben tot slot fikkie gestookt met Opa in een ton in de tuin. Het leken wel een stel gerookte makrelen toen we ze mee naar huis namen, verschrikkelijk :-)!! We hebben deze week ook gehoord dat Jerry een andere baan heeft na de fusie, gelukkig!! Dus daar zijn we ook erg blij mee. Verder niets bijzonders te melden. Het is hier nog koud maar gelukkig is er wel een zonnetje. Veel liefs en dikke kussen xxx

• 06 Maart 2011 - 09:12

Steven:

TOP kapsel :-) Mooie foto's

• 06 Maart 2011 - 11:02

Ome Hubert:

Hoi lieve globetrotters.
    Heb weer genoten van jullie bericht en van de mooie fotoos.
    Na zulke eneverende natuur ontmoetingen met kangaroos, dolfijnen, haaien, zeehonden, koalaas, emoes, kan dit alleen nog worden overtroffen als jullie in Neuw Zeeland Hobbits gaan ontmoeten. Ik kijk nu al uit naar de fotoos van Frodo.
    Voor jullie volgende etappe, Good flight en Happy landing.
    Tante Lida Komt morgen thuis, dus ik moet nu als een speer de rommel opruimen van de pokeravond met mijn kleinzoons. Hou doe en tot schrijfs.
    Groetjes en een dikke knuffel,
    tante Lida ome Hubert

• 06 Maart 2011 - 17:28

Ton:

Hoi Gera en Davy,

Leuk weer wat te lezen van jullie.
    De natuur daar is toch echt super.
    Nu het laatste deel alweer, heel veel plezier daar.
    En, ik vind het meevallen wat jullie kwijt zijn!
    Veel plezier in Nieuw Zeeland.

Groeten Ton.

• 06 Maart 2011 - 18:32

Coby Mist Gera Erg!!:

Nou nou Geertje Looije kan niet van zeehonden afblijven he! (:P)
    Jammie gratis pizza! Dat wil ik ook wel.
    Ik zal alvast zeggen veel plezier in Nieuw Zeeland!
    Ohja jullie krijgen veel hogere tempraturen dan wij! (:S)
    wij hebben: 5-6-7-8 graden en jullie maar 14-17-18-19-20 graden.
    Das is echt gemeen.
    Mare hoe slaan jullie die foto's op een usb stickie op? hebben jullie een laptop ofzo...

Gelukkig gaan jullie strakjes naar nieuw zeeland ene vergeet de fotocamera niet he!
    Maar blijf genieten!
    Ohja Gera! Ik weet het niet hoor maar jou kamer zit te wachten tot je weer terug bent en je plantje ook!

Liefs, Coby mist haar zus veel te erg! Ene... Davy ook hoor!

• 06 Maart 2011 - 18:34

COoooobyyyy:

hai lieverds!
    De foto zijn veel te leuk!
    dat hoorde nog bij het andere berichtje van mij!

Liefs, Coby mist haar zus veel te erg!
    Elke dag denk ik aan jullie!
    Ook op school hoor!

• 07 Maart 2011 - 07:43

Lianne:

Zo hè hè, das lang gelee :P. Nee, zonder gekheid; hopelijk is dat een teken dat jullie het naar je zin hebben. En die vergeten spullen vallen idd wel mee. Hier begint het leven vanaf vandaag weer, sinds gisteren mijn laatste vakantie gehad. Nu keihard doorknallen tot het moment dat jullie terugkomen en ik 4 dagen later mijn eerste examen heb. Dus, ben bang dat ik dan géén tijd heb om al je foto's te bekijken. Maargoed, ik zal wel tijd vrijmaken hoor. Omdat jullie het zijn. Hé, ik ga lekker ontbijten en tot lezens/horens. Hele dikke Kus

lianne