Druk Druk Druk! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu Druk Druk Druk! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Druk Druk Druk!

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

24 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo allemaal!!!!

We hebben weer super veel meegemaakt dus succes met lezen!

Sandboarden:
Na de dolfijnen zijn we naar het bovenste puntje van NZ gereden. Hier hebben we op een geweldig mooie plek overnacht alleen had Davy de lichten aan laten staan dus was de accu leeg. Gelukkig was er iemand met startkabels zodat we naar Cape Reinga konden gaan. Dit is het meest noordelijke punt van New Zealand. Hierna zijn we naar de zand duinen geweest en hier kan je Sand Boarden. Je ligt op een soort bodyboard en schiet de heuvel af als een soort ultieme glijbaan. We deden eerst de 'baby' baan maar die ging al best hard! Hierna deden we 'The Psycho' en zoals de naam al doet vermoeden, was het best eng. Gelukkig ging alles goed op wat rollebollen van Gera en zandhappen van Davy na.

Hot water beach:
Hierna zijn we door Auckland heen richting het Oosten gegaan. Hier zijn geweldig mooie stranden. We kwamen na een stukje wandelen op een prachtig strand met een waterval en grotten. De dag erna gingen we naar een strand dat op vulkanische grond ligt. Wanneer het eb wordt kan je een gat graven en heb je een heet water bad. We hadden een perfect plekje gevonden en begonnen als gekken te graven. Uiteindelijk maakte we 1 bad met wat andere mensen. Het was echt heerlijk maar bizar want op sommige plekken was het koud en 20 cm ernaast verbrande je je billen!

Wildwater raften:
Na dik een week aan het strand te hebben gezeten rijden we het land in richting Rotorua. Hier kan je wild water raften dus hadden we dit geregeld, we konden alleen de plek niet vinden dus belden we dat we iets later waren. Dit was goed alleen toen we uiteindelijk aankwamen bleek dat 2 onbekende mensen onze plek hadden ingepikt!! De instructeur dacht dat wij het waren.. lekker slim!
Uiteindelijk zijn we de dag erna gegaan en het was echt 'awesome'. Er waren watervallen waar we vanaf gingen en 1 daarvan was 7 meter hoog! De boot kantelde net niet. We hebben gave foto's ervan.

Hierna zijn we 1 dag in Rotorua geweest maar heel de stad stinkt naar rotte eieren! Bij navraag bleek het door de gijzers te komen die de stad omringen. Dit wilde we van dichtbij bekijken dus zijn we naar een 'Thermal' gebied gegaan genaamd Wai-O-Tapu. Hier waren mudpools, een gijzer die 15 m hoog spoot, hot pools en nog veel meer vulkanische plekken met allerlei bizarre kleuren!

Gefeliciteerd Gera:
Vandaag was het tijd voor Gera der verjaardag kadootje! Een Skydive (parachute springen) van 12.000 ft! Dit is 4000 meter hoog! We werden opgehaald in een limousine en de spanning steeg! Na de uitleg besloten we toch maar dat Gera van 15.000 ft (5 KM) ging springen. Hoger gaan ze hier niet! Ook hebben we een DVD en foto's van de sprong. Na in de pakken gehezen te zijn, stond het mooie Roze vliegtuig al klaar. De spanning steeg samen met het vliegtuig. Maar bovenaan was de spanning opeens weg, het was alleen maar ontzettend gaaf. Ik werd aan de instructeur vastgebonden en we gingen naar de rand. Dit was nog even eng maar toen we vielen was het GEWELDIG! We gingen rollend & draaiend met 200 km per uur 66 sec naar beneden in een vrije val. Dit vond ik het engst maar het was geweldig, je hebt helemaal niet door hoe snel je gaat en je voelt je superveilig (Ik ben nog nooit zo blij geweest dat er een vreemde man in mijn nek hijgde).. De parachute ging open en het was GENIETEN! We vlogen over een prachtig landschap met bergen, een meer en eilanden. De adrenaline zit na een halve dag nog in me lichaam. Echt een geweldig kado!

Nou dit was het weer!

Heel veel liefs,

D&G

• 24 Maart 2011 - 04:23

Leendert:

het, ik baal er echt heel erg van dat ik besloten heb niet langs te komen...
    echt. gave dingen die jullie doen.
    nu maar hopen dat marianne hetzelfde wil doen tijdens onze huwelijksreis

groetjes.... leendert

• 24 Maart 2011 - 06:36

Mama En Coty:

Hai, het is je gelukt.... en zelfs hoger dan je dacht!!! Gelukkig hebben wij toch goed geslapen. We zijn trots op je.

• 24 Maart 2011 - 07:00

Ellen:

Oeehh wat is gera bruin... Die wordt Nederland straks niet meer binnen gelaten....

• 24 Maart 2011 - 07:23

Aria:

Sorry, hoor, maar hoe durf je dit stukje druk, druk, druk, te noemen?
    Volgens mij zijn jullie je gevoel voor realiteit aan het verliezen. Wij arme zwoegers hier, hebben het druk, druk, druk. Jullie zijn maandenlang aan het spelevaren op vakantie en dus RELAXED. Enfin, geniet ervan!!!!

• 24 Maart 2011 - 07:24

Aria:

By the way, Gera: TOF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 24 Maart 2011 - 08:26

Lianne:

pffff word gewoon moe van jullie ...

• 24 Maart 2011 - 20:40

Papa Gerard:

Lieve gera en Davy,
    Ongelofelijk dapper, ik doe je het nooit van m'n leven na.
    Dat naar beneden vallen doe ik in mijn meest enge dromen, je blijft maar vallen en er komt geen eind aan.
    Gelukkig ben je op je pootjes terecht gekomen!
    Ik vertrouw er op dat jullie niet in zeven sloten tegelijk lopen.
    Verder is er trouwens altijd Iemand bij je die jullie, lees maar Psalm 139:8
    Ik hou het voorlopig maar bij het beklimmen van kerktorens!
    Geniet ervan
    Liefs papa

• 24 Maart 2011 - 20:56

Irene:

'Schip' ahoy, leuke foto Davy!

Rotorua, de stank zit bijna in de naam!

Weer echt een heel gaaf verslag.

Tot over 50 dagen of zo!

Dikke X

• 25 Maart 2011 - 06:48

Maartje Wiegel:

Toe maar, een limo, geisers, vulkanische warmte, een vrije val... mijn leven lijkt zo gewoontjes!
    8 april komt dichterbij, Wim is bijna jarig en begint nu te beseffen dat jullie dan echt niet in Nederland zijn. Echt zielig dat jullie dat feest niet mee kunnen beleven.... maar ja... jullie zullen je best wel vermaken... denken wij...

• 25 Maart 2011 - 13:37

Ome Hubert:

Mooi ! Kapitein Rob en Lucy in the sky with diamonds. Jullie zullen er ook alles uit persen wat er in zit en gelijk heb je. Als je nu niet de kansen pakt om optimaal te genieten wanneer dan wel. Het leuke van jullie verhalen is dat jullie veel mensen mee laten genieten. wij kijken er in ieder geval steeds weer naar uit.
    We hebben wel in de gaten dat je acties steeds uitdaghender worden.
    Nog 47 dagen besteedt ze goed.
    Veel liefs van tante Lida & ome Hubert

• 29 Maart 2011 - 19:13

Kayleigh En Marten:

Echt super kicke dingen doen jullie! Van 7m naar beneden met een boot, dat lijkt mij een super ervaring!

Davy durfde je niet om ook uit het vliegtuig te springen? Echt vet van je Gera dat je dat hebt gedaan!

Geniet er nog van!

En we kunnen nu wel gaan zeggen: tot gauw!