New Zealand - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: davyengera

Blijf op de hoogte en volg Davy

15 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Kaeo

HALLO!!

We zijn afgelopen donderdag in Nieuw Zeeland aangekomen. In Australie hadden we het idee dat we veel warme kleren moesten hebben maar hier aangekomen was het 25 graden met zon! Er is in NZ echt heel veel te doen. Er is zoveel verschillends te doen dat we niet weten wat we moeten kiezen!:)
De eerste avond zaten we in een hostel en moesten we voor de eerste keer sinds de bruiloft apart slapen! (Gera werd vervangen door een dikke snurkende canadees!)

Het is hier echt bijzonder mooi. We zijn vanaf Auckland naar het Noorden gereden, en je rijdt hier tussen heuvels met super veel verschillende soorten bomen en mooie stranden met blauw water. De tweede dag reden we door een dorpje met een 'Dutch Windmill' shop. We konden ons niet inhouden en hebben honingdrop en bokkepootjes gekocht... Heerlijk dat Hollands eten;). Het is wel grappig want 3 procent van de populatie hier is Hollands.

Goat Island:
Zaterdag reden we naar Goat Island. Dit is een marine reserve park waar je super mooi kan snorkelen. 1 winkel wilde ons geen spullen huren door de Tsunami waarschuwing (door de aardbeving in Japan). De tweede winkel zei echter dat het ging om een golf van 40 cm en dat het niet gevaarlijk was. We hebben heel de dag gesnorkeld en gezont. Het is hier heel anders snorkelen. Wat minder kleuren maar hele grote vissen! En we zagen hierbij ook nog 3 grote Eagle Rays (roggen). Ook hebben we nu alweer veel leuke mensen ontmoet (en 1 hond) waarmee we in de avond lekker kletsen.

Bay of Islands:
Gister was echt een bijzondere dag. Om 9 uur kwamen we aan in een dorpje. En hier zou je een Dolphin Cruise kunnen maken. Alleen hoorde dat die om half 10 vertrok. Davy deed snel de afwas en Gera zocht naar informatie. En uiteindelijk besloten we deze tocht maar te doen omdat je misschien met de dolfijnen zou kunnen zwemmen. Davy rende nog even snel naar de bakker en binnen een half uur zaten we dus op de boot.

Na 10 minuten op de boot zei de kapitein dat we alvast de spullen moesten pakken omdat er dolfijnen gezien waren en dat we misschien het water in konden. In een groep van 11 mensen sprongen we in een net dat aan boot hing. En hier kwamen ineens allemaal dolfijnen naast zwemmen!!! We gingen het water in en het was echt ongelofelijk. Overal waren spelende dolfijnen die om ons heen zwommen. We hadden bijna per persoon 1 dolfijnen zoveel waren er! Het was echt zo bijzonder dat de wilde dolfijnen zo dichtbij kwamen om met ons te spelen. Ze bleven 10 minuten spelen en daarna waren ze even snel weer weg dus moesten we weer in het net. Maar na 30 seconden varen kwamen er weer een paar! Dit gebeurde 3 keer. En we hadden echt zoveel geluk dat ze bij ons bleven. De laatste keer waren de meeste uitgeput en was Davy bijna alleen aan het spelen met 2 dolfijnen.
Later hoorde van de crew dat dit bijna nooit gebeurt maar omdat wij veel naar onder doken, bleven de dolfijnen spelen.
Dit was echt 1 van de mooiste ervaringen met wilde dieren ooit. We hebben ook super mooie foto's ervan, maar die laten we natuurlijk niet allemaal zien. We moeten wel nog wat hebben voor thuis!

Hierna was de tour nog niet klaar maar zagen we heel veel mooie eilanden, konden we zwemmen in het puur blauwe water, een wandeling maken en aan het einde mochten we nog een keer in het net hangen terwijl de boot snel ging.

We hebben nu al 5 dagen zon dus hopen dat dit nog even blijft.
De komende dagen zijn we nog in het Noorden en hierna gaan we langszaam richting het koudere Zuiden!

Nou dit was ons eerste Nieuw Zeeland bericht!

Tot Snel!!!!!!!!!

• 14 Maart 2011 - 21:50

Lianne:

gheheehe valt het jullie op dat naar mate jullie meer verslagen maken de spelling achteruitgaat? Wel stoer hoor gewoon ffkes met dolfijnen zwemmen ... zwaar jaloers (weer) nou heel veel plezier in dat mooie warme land en tot horens?
    xx

• 14 Maart 2011 - 22:23

Rosalie:

Ahhh supercoole foto's en verhaal weer! Ben echt zoooo jaloers! Geniet ervan! xxx

• 15 Maart 2011 - 06:15

Steven:

Wat een mooie foto's maaruhm.. wat doet Bobby bij jullie? ;-)

• 15 Maart 2011 - 06:27

Noa:

wat grappig wat jullie allemaal doen!!
    ik ben wel jaloers hoor dat jullie met dolfijnen zwemmen enzo.
    wat een mooi water waar jullie in zwemmen.
    zeker ging die hond ook met jullie knuffelen he?????????
    hier is alles goed en ik mag bijne mijn diploma zwemmen.
    dan kan ik ook bij jullie daar zwemmen hihihi!!!!
    kusjes noa,ook voor die hond.

• 15 Maart 2011 - 06:38

Leendert:

Echt jammer dat ik besloten heb om niet langs te komen...
    Ben echt jarloers op jullie...
    Wel leuk busje is iets groter volgens mij:p
    Veel plezier nog...
    Groetjes

• 15 Maart 2011 - 07:33

Irene:

Lieve Gera en Davy,

Wat een mooi verslag weer! En mooi foto's. Het lijkt wel of die ene dolfijn lacht.
    Maar ik wist niet dat honden konden kletsen. ;-) Tenzij dr. Dollitle langs is geweest.

We wachten met spanning op het volgende verslag en de foto's.

X Irene

• 15 Maart 2011 - 18:27

Mama:

Ha lieverds,
    Wat een schitterend landschap. Het lijkt op de bekende plaatjes uit reisboeken, super dat jullie dat zelf kunnen zien. Wat een gave dieren die dolfijnen, ze kijken ook altijd zo lief. IK kan me voorstellen dat therapiezwemmen met dolfijnen goed werkt. Het autootje lijkt wel groter, maar is het niet veel gedoe om er elke keer die tent bij het slaapgedeelte er aan te doen?
    We hebben hier super weer. Vandaag met Coby lekker wezen zwemmen, zelfs een poos buiten!!
    Geniet lekker verder. Dikke knuffel.

• 15 Maart 2011 - 22:31

Ton:

Echt te gek, met die dolfijnen. Wat maken jullie toch veel mee. Lijkt me echt te gek, zo op zee, tussen die dolfijnen, en wat een schitterend land!
    Het is hier lekker weer, maar vergeleken met jullie... veel plezier, geniet ervan!

• 17 Maart 2011 - 12:39

Stefiene:

Wat leuk weer om wat te horen van jullie! En wat een mooie foto's! Gaaf hoor om zo te zwemmen met dolfijnen, lijkt me heel mooi!
    Het schiet alweer op jullie huwelijks-wereld-reis! Over 55 dagen alweer thuis! Ik kijk er wel naar uit :D Jullie niet denk ik ;) Nou geniet er nog lekker van! Xx

• 23 Maart 2011 - 10:21

Leendert:

Hey geer ben echt jarloers op je na dat laatse mailtje:S...
    Ik hoop dat je heb genoten...
    Groetjes