Mamaku! - Reisverslag uit Mamaku, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu Mamaku! - Reisverslag uit Mamaku, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

Mamaku!

Door: D&G

Blijf op de hoogte en volg Davy

12 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Mamaku

Gelukkig 2014 allemaal!!

Tongariro Crossing:
De dag na ons vorige stukje zijn we gebeld door Anne Frost. Samen met Harry eigenaar van een blueberriefarm in Mamaku dicht bij Rotorua. Ze vertelde dat de bessen bijna klaar waren om geplukt te worden dus we hebben bijna werk!! Na kerst kunnen we daar beginnen!
Voordat we hierheen gaan blijven we een paar dagen in Taupo om de Tongariro Crossing nog een keer te doen! 3 jaar geleden was het boven zo mistig dat je niets zag! Dus hebben we het weer erg goed gevolgd en ook bij het Information Centre vertelde ze welke dag het beste is.... AAAAAHHHH Terwijl we dit aan het schrijven zijn komt de huis kat binnen lopen met een levende konijn in zijn bek!!! Gelukkig konden we de konijn weg jagen zonder dat hij onthoofd werd zoals zijn soortgenoot een paar dagen geleden.
Maar goed we hebben 3 dagen gewacht (met prachtig weer!) hebben kerstliedjes gezongen in het park, wat erg raar is met dit weer, en in een warm water rivier gezeten. De dag dat we eindelijk de Tongariro gaan beklimmen... is het bewolkt! Helaas maar gelukkig was de bewolking erg hoog waardoor we toch een mooi uitzicht hadden.

Kerst op z'n Kiwi's:
Voor kerst zijn we uitgenodigd bij Elsie & Peteren en hun familie met 2 kleine kinderen. De mensen waren superaardig en hadden zelfs kadootjes voor ons onder de boom liggen! We zouden een 'kleine lunch' krijgen, maar voor Kiwi's betekend dit dus: Roast lamb, aardappels, ham, kalkoen, worst, salade, mac&cheese, pompoen, etc.. Daarna kwam een taart en pavlova. Na de lunch deed Melissa van 9 jaar allemaal optredens, zo hadden we toch nog een echt kerstgevoel!

The Blueberry experience:
2,5 Week terug zijn we hier in Mamaku gekomen om blueberries te plukken. We kregen een eigen caravan (we kunnen nu staand aankleden!) en kregen een toer, onze baas Harry is ontzettend gezellig en is niet te stoppen met praten net als Ome Hubert (hihi). We zijn hier niet gekomen om een hoop geld te verdienen maar gewoon om een leuke tijd te hebben, dat hebben we zeker.. Want we dachten alleen te gaan plukken maar ondertussen hebben we in de winkel gewerkt, waren we schapen herders, hebben we hekken gemaakt, reclame borden geschildert, op de markt gestaan, tractor gereden, hooistapels gemaakt... Elke dag is het een verrassing wat we gaan doen. Dave is natuurlijk elke keer als een gek aan het plukken want hij wil wel elke dag de meeste kilo`s maken, de rode moet je opeten als je die plukt dus we zijn erg gezond hier. Het is erg gezellig met de andere backpackers en de familie Frost, het was een leuk gezicht om de Chinese en Maleisische uit hun dak te zien gaan toen ze voor het eerst hagel zagen. We hebben ook iedereen hier een echt Hollands nieuwjaar laten proeven met onze zelfgemaakte oliebollen (jaja)

We werken hier nog 2 en halve week. en dan is het alweer tijd om nieuw zeeland te verlaten. We hebben de tickets naar Fiji en Australie al geboekt en de auto staat al te koop! Maar eerst plukken we de dag nog even :D

• 12 Januari 2014 - 11:00

Vreugdepopjes:

nicenice klinkt goed!
    dikke knuffels van ons viertjes :D

• 12 Januari 2014 - 11:43

Jessica:

Hoi hoi, wat leuk om al die verschillende mensen te ontmoeten en te leren kennen! Erg leuk om zo bij te houden wat jullie meemaken ;-) Fijne reis verder! Liefs

• 12 Januari 2014 - 14:07

Maartje Wiegel:

Geweldig. Wat een ervaringen. Wij hebben ook warmte en zon dus ik ben niet helemaal jaloers. Goede reis verder!

• 12 Januari 2014 - 20:38

Coby:

Hoi hoi
    Owkee een kat die een dood konijn binnen brengt is echt zielig.

Nou voor een lekkere maaltijd kom ik wel naar jullie.
    Maar als jullie weer wat Hollands willen eten...
    Ben je van harte welkom in de maand februari elke maandag avond op mijn school te komen eten.
    Dan moet ik serveren.
    Behalve als ik vakantie heb.

Maar haha sorry dan moet je toch ff naar Nederland komen.

Is er nog een plekje vrij bij het plukken? ?..

Mag ik van jullie leren tractor rijden? :p

Nou nog veel plezier met werken.
    En veel plezier met de verdere reizen. !!!!!!!

En super leuke foto's!
    Ik spreek jullie gauw weer (hopelijk)

Dikke kusjes en knuffels van mij! !!