FIJI TIME! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Davy Looije - WaarBenJij.nu FIJI TIME! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Davy Looije - WaarBenJij.nu

FIJI TIME!

Door: D&G

Blijf op de hoogte en volg Davy

28 Februari 2014 | Fiji, Nadi

Hallo allemaal!!

Het is alweer een tijd geleden sinds ons laatste stukje (we hebben het ook zo druk:P) dus we geven jullie behoorlijk wat te lezen maar we zullen het proberen kort te houden.

Bye Bye Blueberries:
Na 6 weken tractor rijden, hooibalen gooien, schapen herden, ppqen, ijsjes maken, Aziaten in de maling nemen en ook nog bessen plukken zijn we klaar met werken. Het was echt super leuk om hier maar na ongeveer 700.000 bessen plukken is het ook wel genoeg geweest en hebben we zin om weer te gaan reizen. De laaste dag hadden we een afscheidsfeest, met wat kadootjes, gera kreeg nog een kleinigheidje voor de borden die ze heeft gemaakt, er was blueberry crumble, een Chinese serenade van Davy en we sluiten af met een polonaise. De volgende dag willen we liftend naar Auckland om de ervaring van liften mee te maken dus namen we extra eten & drinken mee omdat het best we leens lang kon gaan duren... Gera ging langs de weg staan en nog voor Davy de camera kon pakken voor een foto, stopte er binnen de minuut een vrouw die naar Auckland moest!! Wat een 'spannend' avontuur:)

I believe I can fly:
Voordat we vertrekken doet Davy nog iets wat we niet gedacht hadden dat hij zou doen.. Hij had eerder al stiekem geregeld en Gera viel bijna achterover toen ze bij het informatie center door kreeg dat Davy een SKYDIVE had geboekt!! Helaas kon dit door slecht weer niet doorgaan maar nu met een blauwe lucht en bijna geen wind gaat het echt gebeuren. Op de grond heeft Gera meer spanning dan Davy, en zelfs als hij met het vliegtuig omhoog gaat is het genieten. Pas als de eerste mensen uit het vliegtuig worden geduwd zie je ze toch erg snel vallen en krijgt hij het even benauwd. Uiteindelijk op de rand met heel de wereld 5 km onder je voeten geeft toch een magisch gevoel, 1 minuut lang (wat wel een uur leek) zweefde hij op de wind echt een geweldige ervaring... Dave zat de dag erna nog steeds met zijn hoofd in de wolken. Geen betere manier om Nieuw Zeeland af te sluiten!!

BULA! we zijn in FIJI:
2 maanden geleden hebben we besloten om onze reis om te gooien. Niet naar het zuider eiland van NZ maar naar de eilandjes van Fiji. Nu we toch zo dichtbij zijn moeten het gewoon doen deze kans krijgen we niet snel weer! Het is regenseizoen dus we hopen op een beetje mooi weer maar er zouden ook cyclonen kunnen zijn... We hebben een heel pakket genomen "Tropical Awegasm". We bezoeken 6 eilandjes in 12 dagen en het eten en wat activiteiten zijn al geregeld dus we hoeven echt nergens aan te denken en alleen maar te genieten, en genieten doen we:
Dag 1/2: South Sea Island
We zitten op een mini eiland met alleen maar strand en palmbomen! bij aankomst spelen ze gitaar en zingen ze voor ons en dit gaat 2 weken zo door. Het lijkt wel of iedereen hier gitaar kan spelen. Je kan hier binnen 10 seconden naar de andere kan van het eiland lopen en helemaal rond het eiland snorkelen! Ook gaan we op een zeiltocht naar het eiland waar de film 'Castaway' van Tom Hanks is opgenomen. Davy maakt zijn eigen Wilson filmpje en we zien tijdens het snorkelen een enorme groep met inktvissen.
Dag 3/4: Wayalailai
Het weer zit even tegen, maar dat maakt niet veel uit want we maken wat bijzonders mee: 1 keer in het jaar is hier een feest. 100 jaar geleden waren er mazelen in Fiji waarbij veel mensen stierven maar niemand op dit eiland, en dit vieren ze. We maken een Fiji kerkdienst mee, er is een bekend mannenkoor en ze hebben een kava ceremonie. Kava is het nationale drankje hier gemaakt van wortels van een plant. Blijkbaar wordt je er erg relax van al weten we nou niet of we zo relax zijn van de 5 Kava ceremonies die we al hebben gehad, of gewoon omdat we op Fiji zijn!!
Dag 5/6: Korovou
Als we aankomen kunnen we de dorm niet in omdat er bedbugs in de matrassen zitten! In plaats van 2 aparte bedden in een kamer voor 16 personen, krijgen we een mooi huisje voor onszelf naast het zwembad en 10 stappen van het strand:), niet verkeerd! Het weer is geweldig en het eten heerlijk. Grappig om te zien wat 'Fiji Time' is, no worries, be happy, iedereen leeft met de dag en zorgen zijn voor morgen. En als we willen weten wanneer de volgende boot komt is het altijd SOON!
Dag 7/8 Coral View
Dit is het meest noordelijke plekje waar wij komen in Fiji. We hebben het hier enorm druk. Als we aankomen gaan we gelijk door naar de plek waar de film 'Blue Lagoon' is opgenomen. Het mooiste strand, zee en koraal wat we hebben gezien. En omdat onze gids in slaap valt kunnen we hier een uur langer blijven dan gepland! Fiji Time! Ook gaan we naar de Sawailau Caves waar we onder water naar een andere grot zwemmen. Er is een jaarlijks rugby toernooi tussen alle eilanden, 'ons' eiland is door naar de finale, en ook kajakken we hier. De kajakheeft een plastic scherm aan de onderkant zodat je tijden het peddelen naar het koraal kan kijken.
Dag 9/10 Mantaray Island
Wat een geweldige plek. Het eten is echt heerlijk en de mensen zijn zo vriendelijk! Van mei tot oktober komen hier dagelijks manta roggen langs zwemmen maar ook nu is er genoeg te zien. Gelijk vanaf het strand snorkel je in een onderwater aquarium met zoveel kleuren koraal en veel verschillende soorten vis. We zien een moreen, een haai, heel veel gekke vissen en zelfs een zeelslang! Tijdens de trip hebben we veel leuke mensen ontmoet en samen kijken we de zonsondergang in plastic banden op het water met vliegende vissen om ons heen. In de avond spelen we spelletjes waar je een cocktail mee kan winnen, Davy (hoe kan het ook anders) wint er 2!
Dag 11/12 Beachcomber
Het partyeiland van Fiji! Al is het met laagseizoen behoorlijk rustig. Toch is leuk om op deze manier Fiji af te sluiten. Muziek, dansen en als we het te warm krijgen springen we de zee in om lekker onder de sterren te drijven. Als we de laatste dag weg gaan is er storm op komst. Alle ramen worden afgeplakt en alles naar binnen gehaald en de boottocht was een ervaring op zich. In een schommelend vissersbootje met springende, zingende Fiji mensen om ons heen verlaten we het laatste eiland!

300 muggenbeten maar een geweldige ervaring later reizen we naar Perth. We gaan een auto huren of kopen en stappen in het volgende avontuur!

• 28 Februari 2014 - 12:18

Aad Van Huuksloot Vader Van:

Zo te zien hebben jullie het slecht naar je zin, geintje
    het zie er schitterend uit
    goede reis verder en amuseer jullie

• 28 Februari 2014 - 14:27

Annet:

O jongens wat een mooie foto's.
    De liefde en levenslust spat er bijna vanaf.
    De foto jullie samen op het strand behoort nu ook tot een van mijn
    Lievelings foto's.
    Nog 5 maanden te gaan .
    Geniet er nog even van .
    Wij kijken van uit hier mee.
    Liefs ma.
    Xxxxxxxxx

• 28 Februari 2014 - 15:29

Coby:

IK heb t denk als eerste gezien dat jullie wat geschreven hebben...
    Maar ik kon pas in de middag reageren...

Super mooie foto's!!!
    Ben een beetje jaloers naar die mooie natuurgebied!!
    Nog 6 maandjes te gaan!!!
    En dan 3 leuke dingen!!
    - Nieuwe manege is er!!!
    - Winkel centrum is al t hopelijk goed is klaar...
    - Jullie komen terug!!!

Ik kijk naar jullie uit!!
    Geniet er nog even van want voor je t weet staan jullie met je benen weer op de Nederlandse grond!

Liefs, Cootje
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 Februari 2014 - 15:46

Wiebe Tiekstra:

Lieve Gera en Davy,

Fijn om weer iets van jullie te lezen en te zien. Het was echt al een tijdje geleden. Maar dit...
    Wat maken jullie mij jaloers. Dat water, die zon en dat strand. Die blauwe lucht en al het andere moois.
    Wat zou ik graag een poosje downunder verblijven...

Goede reisavonturen verder. Ga met God.