On the road - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Davy Looije - WaarBenJij.nu

On the road

Door: D&G

Blijf op de hoogte en volg Davy

17 December 2013 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Zo, we zijn nu alweer 3 weken verder sinds ons laatste stukje waarbij we geen werk meer hadden.

Naam van de auto:
Nadat we de eerste keer de auto lieten nakijken vertelde de monteur dat het $1900,- dollar om heel de auto te maken!!! We hebben hem niet gelijk laten maken maar hij kreeg hierdoor de naam: Sir Costalot. Nu hebben we voordat we verder gingen reizen hem toch maar APK laten keuren. We waren enorm zenuwachtig en zeiden tegen elkaar als het onder de $1000 dollar blijft zijn we blij. Tijdens de APK keek de man steeds bezorgder. Davy kon het niet meer aan en moest even naar buiten. Toen kwam het afrekenen... De banden moeten over een paar maanden worden vervangen.... Maar hij is goed gekeurd, dat is dan 39 dollar!!! Blijkbaar wilde de eerste monteur zijn kerstvakantie aan ons verdienen, wat een geluk :) Nu hebben we de auto toch maar omgedoopt naar 'Lucky'

East Cape:
We zijn weg uit Tauranga en zijn langs de Eastcape naar Gisborne gereden. De route is prachtig maar het is een heel rustig gebied. Je rijdt binnen 5 seconden door een dorpje. En het meest gebruikte vervoersmiddel is een paard! We zijn nog uitgenodigd bij een Maori genaamd Gilbert oftewel de 'rubbish man'. Die vertelde ook gewoon dat we bij hem mochten douchen ook als hij niet thuis was want de deur staat altijd open. Hierna zijn we in het donker richting een vuurtoren gereden waar als eerst op de wereld de zon op komt elke dag. De rit er naar toe was een enorm avontuur. Ze hadden daar niet van verharde wegen gehoord, je rijdt elke keer langs kliffen en na een tijd rijden stond er ineens een paard op de weg!!! Toen we hier van waren bijgekomen kwam we een kudde koeien tegen die niet van de weg wilde gaan! Maar uiteindelijk toch heelhuids aangekomen en een prachtige zonsopgang gezien.

Gisborne:
We zitten nu al een week in Gisborne (we hadden 2 dagen verwacht) maar het is hier super leuk. Al de eerste dag toen we aankwamen dacht Gera eraan om misschien surfles nemen. 15 minuten later stond ze in een wetsuit en kreeg ze les van een enorm enthousiaste man 'Frank'. De golven waren super hoog maar ze stond de eerste keer al op haar board! (Davy als gymleraar hardstikke trots natuurlijk!). Omdat het zo goed ging hebben we 2 dagen later zelf surfboards gehuurd en zijn we heel de dag gaan surfen. We hebben prachtig weer dus gaan hier veel naar het strand, Davy heeft Gera verslagen met midgetgolf en we zijn naar de rere falls geweest. Dat is een waterval waar je met een luchtbed vanaf kan glijden! Super vet (al moet je niet met z'n tweeen op een luchtbed naar beneden, dan kan het luchtbed klappen!)

Fiji:
Ook hebben we hier besloten dat we de reis iets gaan aanpassen. We hebben bij een reisbureau een reis naar Fiji geboekt! We gaan 13 februari die kan op en blijven dat 2 weken op de eilanden van Fiji!! Echt super leuk. We hebben een tijdje getwijfeld maar we komen nooit meer zo dicht bij Fiji dus we doen het gewoon.

We hebben de reis geboekt bij een erg aardige vrouw, die ons vandaag uitnodigde om bij haar thuis te komen. Ze woont op een enorme boerderij dus dat was erg leuk om mee te maken. We hebben wol gestampt, varken gevoerd, voor herder gespeeld (inclusief herdershonden) en we hebben sinaasappels geplukt die we mogen houden!

Nou dat was een heleboel! Owja het heeft vandaag heel even gehageld! Dus we zitten helemaal in de kerst stemming:) Wie weet, misschien toch nog een witte kerst??

Iedereen thuis een fijne gezellige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!

PS: Na een aantal hele mooie jaren is onze grote vriend, de onderwatercamera gesneuveld. Maar hij is alweer vervangen door een jongere versie!

• 17 December 2013 - 23:08

Kayleigh & Marten:

Vakantiegangers!

Leuk verslag, gelukkig klinkt het weer heel positief! Geniet ervan.

Jullie ook alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

• 17 December 2013 - 23:17

Matthijs:

Wat een mooi verhaal en wat gaaf allemaal. Niet alles verklappen hè, want we willen ook nog verhalen voor thuis!
    Gr, matthijs

• 18 December 2013 - 07:15

Maartje:

Klinkt goed! Zon en genieten. Ga zo door! Wij hebben ook warm weer... Gr, tante Maartje.

• 18 December 2013 - 07:22

Annet:

Hoi kids
    Wat een verhaal!
    Prachtig om te lezen.
    En heerlijk naar Fiji groot gelijk!
    Zie ik nou een kerstmannetjes muts op de hoofdsteun
    Van de bijrijders stoel? ?
    Wel een beetje jammer ,
    Maar 2 foto's!
    Nou lieve genieters
    Hou deze happy flow erin .
    Ik hoor jullie nog even voor de kerst,
    Zo niet hele fijne feestdagen
    Xxxxxx mam

• 18 December 2013 - 07:23

D&G:

Er komen nog
    Meer foto's maar dit lukte niet in de
    BIeb;)

• 18 December 2013 - 08:20

Coby:

Hoi lieve 2
    K ben blij dat t goed met jullie gaat!
    Tja dat is nou zo met paarden dat ze in de weg staan, helaas pindakaas! :p

Ene... leuke foto's!

Als jullie weer terug zijn in NL dan wil ik ook surfen!
    Ene... hadden jullie niet je auto kunnen noemen:
    Omgebouwde sir costalot?

Ohja hoelaat ongeveer dachten jullie me te bellen op/voor/na mijn verjaardag?

T is zo stil in huis zonder jullie.
    Ik mis jullie!

Ik spreek jullie gauw weer!
    Dikke xxxx

• 18 December 2013 - 09:52

Ali:

Lieve Davy en Gera.
    Super leuk om weer wat te lezen. Facetimen met die twee aapjes aan tafel gaat het een stuk lastiger. Maar Emmaly herkende jullie toch nog he. Leuk hè om juist met de bevolking in contact te komen. En wat heerlijk gastvrij zijn ze daar.
    Hoop dat jullie autootje het goed blijft doen. Fijne kerstdagen, liefs mama

• 19 December 2013 - 13:44

Wouter:

Ha D&G,

Leuke verhalen hoor! We komen met kerst zelf even langs om een kerstkaar af te geven ;-) Volgend jaar moeten jullie maar even een week of 3 op de kleintjes passen, kunnen Marjo en ik ook even die kant op :P

Genietse daar!

Gr. Wouter

• 20 December 2013 - 10:41

Stella:

Lieve Juf Gera,

Mama heeft een stukje uit uw reisverslag voorgelezen. Zo wat spannend en leuk!

Ondanks dat ik veel plezier met mijn vriendjes, vriendinnetjes en nieuwe juffies bij de Narren heb, mis ik u en juf Aimee.

Ik wil u en uw man hele fijne dagen toewensen en een goede jaarwisseling!

Pas goed op uzelf en een hele fijne voortzetting van jullie wereldreis!!

Hele dikke kus,
    Stella

P.s: ik ga mama vragen om vaker iets uw reisversla voor te lezen. :-)

• 22 December 2013 - 12:52

Tantr Coby:

Wat mooi om jullie avonturen te lezen, terwijl wij zuurkool gaan eten,
    genieten jullie van de zon.
    Goede feestdagen en gezegend 2014
    oom Egbert en tante Coby

• 02 Januari 2014 - 09:55

Ton:

Veel zegen in het nieuwe jaar voor jullie!
    Leuk jullie verslag te lezen!
    Groeten Ton.